PRAHA (tpk) – V turínské automobilce se pustili do záchranných prací a zatím se jim to jakž takž daří. Alespoň co se týče image. V oblasti nabídky modelů se pozitivně projevuje návrat k malým vozům. Nová Panda překvapila především svým kvalitním zpracováním, které bylo dříve u Fiatu nejčastěji kritizováno. Kladného ohlasu se dočkala i studie vzkříšení městského vozítka Fiat 500 (představená na probíhajícím autosalonu v Ženevě), jejž by měl výrobce začít produkovat někdy kolem roku 2007. Malá auta však znamenají malé marže a i ty jsou nižší, než se čekalo.
Proto ve čtvrtém čtvrtletí roku 2003 zaznamenal Fiat Auto, divize koncernu Fiat, provozní ztrátu ve výši 97 milionů eur. Tržby automobilové divize se za období vyšplhaly stejně jako před rokem na 5,7 miliardy eur, hlavně díky pobídkám italské vlády. Provozní ztráta za celý rok je ale stále vysoká – 979 milionů. „Výsledky byly trochu zklamáním,“ uvedl pro agenturu Reuters Nicolo Foscari, manažer fondu Credit Suisse Asset Management v Miláně. „Zlepšení oproti minulému roku je patrné, ale výsledky ukazují, že před společností je ještě dlouhá cesta.“ Do černých čísel by se měl Fiat Auto podle předpokladů společnosti dostat v příštím roce.
Poslední čtvrtletí minulého roku bylo prvním, kdy se projevily prodeje nové Pandy a do Česka nedovážené Lancie Ypsilon (rovněž malý vůz, avšak zaměřený na majetnější klientelu). Výkonný ředitel Fiatu Giuseppe Morchio se v předminulém týdnu vyjádřil, že náklady na záchranu Fiatu Auto se mohou vyšplhat na 2,1 miliardy eur z dříve předpokládaných 1,8 miliardy. Rozdíl by měly pokrýt příjmy, jako byl ten z nedávného prodeje podílu Fiatu ve společnosti Edison.