Menu Zavřít

Do britského startupu Twin Science & Robotics poputuje 37 milionů korun, investiční kolo vedli čeští Soulmates Ventures

17. 9. 2024
Doba čtení: 2 minuty
Autor: Soulmates Ventures
  • Britský edtech startup Twin Science & Robotics získal investici ve výši 37 milionů korun, vedenou českým akcelerátorem Soulmates Ventures
  • Peníze mu pomohou rozšířit funkce umělé inteligence a expandovat na nové trhy, včetně Spojených států
  • Firma se zaměřuje na interaktivní STEM vzdělávání. Jejím cílem je připravit žáky na budoucí výzvy a podporovat kritické myšlení i technické dovednosti

Britský edtech startup Twin Science & Robotics vznikl proto, aby připravil žáky na reálný svět a budoucí výzvy. A jeho naplnění je firma nyní o krok blíž. Získala totiž investici ve výši 37 milionů korun. Finance jí poskytli investoři vedení českým akcelerátorem Soulmates Ventures, který do projektu vložil více než 10 milionů.

Získané peníze platforma pro žáky a učitele využije ke zdokonalení funkcí umělé inteligence (AI) a expanzi na nové trhy, včetně Spojených států. „Tato investice představuje významný milník na naší cestě, který nám umožní rozšířit náš dopad v celosvětovém měřítku a pokračovat ve vývoji nástrojů umělé inteligence, které výrazně pomohou pedagogům i žákům,“ komentuje Asude Altintas Guray, spoluzakladatelka a CEO Twin Science & Robotics.

Teorie i reálné problémy

Twin Science & Robotics poskytuje interaktivní nástroje pro žáky ve 40 zemích světa. Zaměřuje se přitom na takzvané STEM obory, kam spadají věda, technologie, technika a matematika. „STEM vzdělávání znamená, že žáci nejsou jen pasivními příjemci informací, ale aktivně se podílejí na projektech, které propojují teorii s reálnými problémy,“ vysvětluje Hynek Sochor, zakladatel a řídící partner Soulmates Ventures.

Outstream Placeholder

Jako příklad uvádí projekt „STEM pro udržitelnost“, v němž žáci staví a programují roboty a zároveň se učí o řešeních pro globální výzvy, jako je udržitelná energetika a ochrana životního prostředí. „Tento přístup jim umožňuje získat nejen technické znalosti, ale také porozumět širšímu kontextu a rozvíjet různé dovednosti,“ dodává.

Startup nabízí nástroje zahrnující jak fyzické STEM sady, tak digitální aplikace a výukové plány. Všechny tyto věci pomáhají učitelům zmíněné obory nejen efektivně integrovat do výuky, ale také přizpůsobit výuku individuálním potřebám žáků. Součástí nabídky jsou interaktivní videa, algoritmy umělé inteligence pro analýzu pokroku a certifikační programy pro učitele.

„Naší misí je pomoci žákům překonávat propast mezi studiem a technologiemi, aby každé dítě, bez ohledu na své zázemí, mělo přístup ke kvalitnímu STEM vzdělávání,“ uvádí Guray. Spojením STEM a udržitelnosti pak startup usiluje o inspiraci mladé generace k aktivnímu přispívání k řešení globálních problémů. Platforma má rovněž pomoci k rozvoji kritického myšlení u dětí a připravit je na kariéru v dynamicky se měnícím světě.

bitcoin_skoleni

V Česku je STEM jen okrajovou záležitostí

Šířit své vzdělávací nástroje do škol po celém světě umožňují Twin Science & Robotics strategická partnerství s globálními společnostmi, jako jsou Intel, Rolls-Royce, Google či Ford. Obsah samotných produktů je pak vyvíjen ve spolupráci s prestižními institucemi typu University College London a Imperial College.

Český startup Patron GO získal investici 25 milionů korun. Varuje před nevýhodnými nabídkami a uživatelům ušetří ročně i desítky tisíc
Přečtěte si také:

Český startup Patron GO získal investici 25 milionů korun. Varuje před nevýhodnými nabídkami a uživatelům ušetří ročně i desítky tisíc

Zmíněný druh vzdělávání je aktuálně velmi populární především ve Velké Británii či Turecku, v Česku je však zatím podporováno jen okrajově. „Twin Science & Robotics má potenciál tuto koncepci dostat do českých škol a inspirovat novou generaci učitelů,“ uzavírá Sochor. Potenciál prý potvrzují i ekonomické výsledky společnosti, která dlouhodobě generuje pozitivní EBITDA a meziroční růst 100 procent. Letos navíc očekává obrat přesahující 125 milionů korun.

  • Našli jste v článku chybu?