Jak se zbavím strachu z létání? Co v minulém roce způsobilo finanční krizi? Jak si ženy představují ideální vztah a který ze čtyř želvích ninjů byl nejlepším bojovníkem? Na tyhle a tisíce dalších otázek vám v budoucnosti odpoví společenský webový systém Facebook. Koncern se sídlem v kalifornském Palo Alto právě zkouší novou aplikaci s názvem Facebook Questions. O tom, že se servis fungující na principu otázek a odpovědí dostal do fáze beta testování, nedávno informovaly uznávané americké internetové blogy. Sociální síť si od nového produktu slibuje, že se rázem stane další „killer application“, tedy technologií, která s přehledem převálcuje konkurenční produkty typu Yahoo Answers, Wiki Answers a googlovského Aardvarku a povede k další explozi uživatelské základny Facebooku. Ta v současnosti čítá přes 400 milionů členů. „Pomozte nám vybudovat budoucnost Facebooku,“ píše dokonce firma na svých stránkách, na kterých rovněž už nějakou dobu rekrutuje nové testery z celého světa. „Jako tester beta verze budete mít za úkol ptát se a zároveň zprostředkovávat odpovědi na vaše oblíbená témata,“ informují stránky možné zájemce. „Ekonomika, skákání s padákem, vztahy, mexické restaurace? Je to na vás. Budete první osobou, která produkt mimo náš tým spatří, a ti nejlepší obdrží pozvánku do kalifornské centrály.“ V rámci své sociální sítě zkouší Questions už téměř měsíc Sid Yadav z Nového Zélandu. „Na něco se zeptám a přidám k tomu jméno tématu. To mi zajistí, že se má otázka dostane jen k lidem, kteří se v daném oboru opravdu vyznají,“ popisuje Yadav nový produkt a dodává: „Kdykoliv potřebuji něco vědět, mám jistotu, že mi někdo z komunity dokáže odpovědět. Je jedno, jestli jde o ekonomickou situaci Islandu anebo o prastaré japonské bojové umění.“ Takzvané Q&A stránky se těší obrovské oblibě, a jsou tudíž oblastí virtuálního světa, kterou si Facebook nemůže dovolit dále ignorovat. Navíc si společnost slibuje, že služba nadchne i „intelektuálnější“ uživatele, kteří od sociální platformy očekávají víc než jen možnost spravovat virtuální farmu a označovat přátele na fotkách z minulého mejdanu. A čím nás miliardář a majitel Facebooku Mark Zuckerberg překvapí příště? Šušká se, že by koncern již brzy mohl zavést něco jako celosvětovou personální agenturu.