VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ HYUNDAI SANTA FE Profit nový Hyundai Santa Fe vyzkoušel na krkonošských svazích. Hned po nastoupení do interiéru byla znát změna, interiér druhé generace překonal předchůdce rozdílem třídy. Pryč jsou levné plasty, vybavení kabiny je velkorysé. Volant má podélné nastavení, z čalounění dýchá luxus.
foto: Hyundai
VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ HYUNDAI SANTA FE
Nedávno jsme na tomto místě psali o horké novince korejské Hyundai, vylepšeném SUV Santa Fe (Profit 13/2006). Prodává se od 699 900 korun a nabízí svezení na silnici i v terénu. Hodí se také k podnikání? Profit nový Hyundai Santa Fe vyzkoušel na krkonošských svazích. Hned po nastoupení do interiéru byla znát změna, interiér druhé generace překonal předchůdce rozdílem třídy. Pryč jsou levné plasty, vybavení kabiny je velkorysé. Volant má podélné nastavení, z čalounění dýchá luxus. Jen imitace dřeva nejsou moc přesvědčivé. Nová verze je oproti předchůdci přímo obrovská. Na délku se protáhla o více než sedmnáct centimetrů, takže teď může, co se týče prostornosti, suplovat kombík. Do kufru se vejde úctyhodných 774 litrů nákladu. Sklopením zadních sedaček lze vytvořit téměř rovnou ložnou plochu a převážet až věci o objemu až 1582 litrů. Při sklopení opěradla předního sedadla se takto do auta vejdou třeba štafle. Anebo je možné si za dvacet tisíc korun přikoupit třetí řadu sedadel a převážet až sedm lidí. CHYBÍ REDUKCE Co motor? Testovaný vůz měl pod kapotou modernizovaný čtyřválcový turbodiesel 2.2 CRDi spřažený s automatem. Jeho výkon 110 kilowattů sice při testu netrhal asfalt, ale bez problémů stačil na prudké horské svahy. Pohon všech kol byl ve sněhu k nezaplacení, mohutná kola zvládnou obrubníky i hroudy na poli. Chod agregátu je přitom příjemně tichý, spotřeba mírná - do osmi litrů na sto kilometrů jízdy. Co nás naopak zklamalo? Trochu nepřesné řazení a především absence redukční převodovky a uzávěrů diferenciálu. To vylučuje jízdu v těžkém terénu. ZÁRUKA TŘI ROKY S jakou výbavou je možné u nového Santa Fe počítat? Střední stupeň výbavy Dynamic nabízí litá kola, systémy ABS + EBD + ESP, šest airbagů, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, palubní počítač, centrální zamykání a elektrické ovládání oken všech dveří. Správci firemních vozových parků jistě ocení nabízené záruky - celkovou na tři roky bez omezení počtu kilometrů, záruka proti prorezavění karoserie šest let, na lak poskytují Korejci tři roky. Nový Santa Fe využijí řemeslníci, majitelé horských chat a obchodů. Lze v něm vozit zboží a nářadí, ale díky luxusnímu interiéru se nyní (na rozdíl od předchůdce) hodí i k podnikatelské reprezentaci. Do těžkého terénu ale nepatří, lesníci nebo farmáři se musí poohlédnout po autě s redukcí a uzávěrkou diferenciálů. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Terénní Santa Fe může suplovat i malou dodávku, v nabídce je podnikatelská verze N1. Nejlevnější provedení vyjde po odpočtu daně na 606 141 korun. Posuvná přepážka i s montáží je již zahrnuta v ceně. Auto nahradí také mikrobus, protože může mít až sedm sedadel. Škoda jen, že si člověk musí vybrat buďto přepážku, nebo sedmimístnou verzi - varianta N1 je totiž homologována jen jako pětimístná.
**TECHNICKÉ ÚDAJE
Model Hyundai 2.2 CRDi Dynamic
Typ vozu pětidvéřové SUV
Motor naftový čtyřválec
Převodovka automatická
Objem válců 2,2 litru
Max. výkon 110 kilowattů
Max. rychlost 179 km/hod
Zrychlení 0-100 11,6 sekundy
Spotřeba 7,3 l/100 km
Cena 889 900 Kč