Menu Zavřít

Do Kolbenky na rock’n‘roll

23. 7. 2004
Autor: Euro.cz

Jak se McCartney, Metallica i Carlos Santana mohou stát českým produktem

Česká společnost a ekonomika se vyvíjejí natolik, že pořádání show nejrůznějšího žánru a směru začíná být pomalu, ale jistě významnou komoditou národního hospodářství. Dokonce paradoxně vznikl nový exportní artikl: jména světového showbusinessu a jejich přítomnost v Praze i dalších městech České republiky.

Nakoupím zahraniční „brand“, přivezu ho do Čech a prodám domácímu publiku, expatriotům v zahraničních firmách v počtech desetitisíců, ale i nově přijíždějícím návštěvníkům. Vyplatím značnou část vstupného umělci, nechám ho zaplatit české daně, pokryji náklady a sám vydělám. Takhle by to vypadalo jednoduše.

Kam desetitisíce návštěvníků koncertu umístit, aby nedošlo k dopravnímu kolapsu, snížení kvality života obyvatel dané čtvrti či jiné zátěži, je jiná otázka. „V této oblasti disponujeme značným know-how, jež jsme nabyli v minulých patnácti letech pořádáním koncertů v České republice i v zahraničí. Organizovali jsme velké koncerty v lokalitách, kde jsme museli řešit mnoho logistických problémů, jako jsou Letná nebo Strahov. S tímto know-how jsme se pustili do akcí v T-Mobile Parku v Kolbenově ulici,“ prohlásil v dubnu hlavní promotér Serge Grimaux, jednatel agentury Interkoncerts.

„Celkové aktivity Interkoncerts přinesou této zemi stovky milionů korun každý rok,“ dodává Grimaux. Zahraniční návštěvníci si totiž kromě vstupenky zcela jistě natankují, velmi pravděpodobně jednu i více nocí přespí na našem území a utratí další finance.

Interkoncerts nalezl plochu uvnitř neobydleného bývalého průmyslového areálu ČKD Praha, která má rozměry větší než Letná. „Je to fantastické místo,“ konstatuje Grimaux, „sto metrů odsud je stanice metra Kolbenova a kousek vlakové nádraží. Přitom stanice Kolbenova je jednou z nejkapacitnějších stanic pražského metra – odbaví až 32 tisíc osob za hodinu. V brzké době nabídneme speciální parkoviště pro motorová vozidla návštěvníků každé show.“ A město tak trefí dvě mouchy jednou ranou: zvýší místní hospodářskou aktivitu a pomůže sanovat monstrum minulosti.

Koncerty Paula McCartneyho, Lennyho Kravitze, skupiny Metallica či Carlose Santany pořádané agenturou Interkoncerts pro to všechno vykazují příznivé hospodářské rysy pro domácí ekonomiku.

Kromě toho jsou podobné show i vzpruhou pro komunikační a reklamní trh. Současná společnost je zjednodušeně řečeno „překomunikovaná“, a tak firmy hledají způsob, jak v záplavě aktivit konkurentů nezapadnout. Velmi originálním způsobem zviditelnění firmy je finanční injekce vzniku rockového stánku, jako je ten v Kolbence. Proto vedle T-Mobile Arény, což je v překladu Sportovní hala Sparty Praha, vznikl také T-Mobile Park. Bude zajímavé sledovat, jak se Pražané i ostatní domácí návštěvníci s vývojem místního názvosloví vypořádají a zda nakonec budou slyšeny hlášky „jdu na Kravitze do Kolbenky“, anebo „jdu si poslechnout Metalliku do T-Mobile“.

Na nezájem mecenášů a sponzorů si ani jednotlivé akce typu organizace rockových koncertů stěžovat nemohou – stačí se podívat na překypující loga a další značky na kterémkoliv mediálním nosiči, který koncerty propaguje. Bez těchto společností by se žádná show konat nemohla, zároveň samy firmy ve svých mediálních mixech tuto příležitost vítají.

bitcoin_skoleni

A konečně stojí za to zmínit morální přínos pro vývoj svobodné tržní společnosti. O čem jsou rockové koncerty nejvíce? Rocková hudba byla od počátku propagátorem svobody jednotlivce, s výjimkou některých agresivních žánrů byla vždy proti násilí a válkám a tématem číslo jedna je už přes půlstoletí láska a partnerské vztahy. To jsou mnohokrát vyřčená poselství, která konvenují principům moderní občanské společnosti.

  • Našli jste v článku chybu?