Vedení Jihočeských pivovarů (JP) zvažuje podání žaloby na Budějovický Budvar (BB). Budvar prý dezinformuje veřejnost o původu obchodní známky Budweiser reklamní kampaní s názvem „Lekce z originality . „Vytváří tak u čtenářů dojem, že existuje jen jediný originál Budweiser Bier, a tím je Budějovický Budvar, uvedl pro týdeník EURO mluvčí JP Petr Hoffmann. Podle něj v Českých Budějovicích vyráběl a zároveň exportoval do USA pivo pod označením Budweiser Měšťanský pivovar (dnešní pivovar Samson, který je součástí JP) dříve, než vznikl Český akciový pivovar (dnešní BB). Podle právního zástupce JP Viktora Petruse články hrubě poškozují zájmy klientů. „Byl to Měšťanský pivovar v Českých Budějovicích, jehož nástupcem je pivovar Samson jako součást JP, který vznikl již v roce 1795, do USA vyvážel v roce 1872, a je tedy zakladatelem a nositelem tradice českobudějovického piva Budweiser Bier, řekl Petrus. JP považují reklamu Budvaru za nekalou soutěž. Náhradu škody a ušlého zisku vyčíslují ve výši čtyř milionů korun a přiměřené zadostiučinění ve výši šesti milionů. Zároveň společnost postavila na svých argumentech vlastní reklamní kampaň. V inzerátech stojí, že „již 204 let je dnešní p ivo Samson vlastně první Budweiser Bier na světě . Podle vyjádření generálního ředitele BB Jiřího Bočka podnik vyčká, jestli JP skutečně žalobu podají. „Nelze však popřít, že BB je legitimním pokračovatelem tradice vaření budějovického piva, řekl Boček