Menu Zavřít

DO LESA I NA SILNICI

5. 11. 2001
Autor: Euro.cz

Vůz umí automaticky vyrovnávat výšku zádě

Podzimní období slev zasáhlo i víceúčelový vůz Subaru Forester. Zájem o tento japonský sportovně–užitkový vůz zatím zaostával za očekáváním. Dovozce, pražská firma Emil Frey, proto nabídl několik lákadel. K akční verzi s názvem „20th anniversary dává zdarma autorádio s CD přehrávačem, sportovní volant, boční nášlapy pro pohodlnější nastupování, dekor interiéru z imitace dřeva, zadní spoiler a ochranu zadního nárazníku proti korozi. Na vůz s dvoulitrovým turbomotorem je navíc padesátitisícová sleva. Pro stroj s cenou 1 148 000 korun to pravda není mnoho, ale i to může potěšit. Řadu zájemců bude však spíše zajímat, za kolik lze pořídit nejslabší základní verzi Hubertus. Ta vyjde na 798 tisíc korun. I pod její kapotou je ukryto úctyhodných 92 kilowattů.
Forester je robustní kříženec terénního automobilu s kombi. Jeho název angličtinářům napoví, že kromě silnic je vůz určen také například na lesní cesty. Na pohled připomíná džíp – má hranatou karoserii, masivní plastové nárazníky, které na bocích přecházejí do širokých ochranných panelů, a velké šestnáctipalcové pneumatiky. Jako všechny výrobky značky Subaru má stálý pohon na všechna čtyři kola. Je ale nižší než běžné terénní vozy, jeho výška je pouhých 1,58 metru. Výrobce ho také před třemi lety nezačal nabízet jako čistě sportovní stroj, ale rovněž jako užitkové auto. Proto má poměrně velký kufr s objemem 0,406 krychlových metrů, který lze při úpravě zadních sedaček rozšířit na více než trojnásobek. To odpovídá průměrnému kombi této třídy. Zajímavostí u Foresteru je automatické vyrovnávání výšky zádě bez ohledu na zatížení. Systém nevyžaduje žádné externí zařízení, vše se odehrává přímo v zadních tlumičích pérování. Tímto způsobem se eliminují změny chování vozu na základě toho, jak je naložený.
Týdeník EURO měl možnost vyzkoušet Forester s nejsilnějším motorem výše zmíněné dvoulitrové turbo s výkonem 125 kilowattů. Na dálnici vůz bez problémů dosáhl rychlosti přes 190 kilometrů v hodině. Podvozek, který konstruktéři letos přitvrdili, nedával posádce příliš znát, že se vůz řítí tak vysokým tempem. Pěkné bylo také svezení v terénu, „čtyřkolka zajistila suverénní chování na polní cestě stejně jako ve svazích opuštěné pískovny. To vše v decentním, leč poměrně komfortním interiéru: v koženkových sedadlech s opěrkami rukou a velkým panoramatickým střešním oknem nad hlavou. Eleganci podtrhují také pro Subaru typická bezrámová skla ve dveřích. Nechybí ani klimatizace a obligátní držáky na nápoje.
Jedinou nevýhodou Subaru Forester je jeho poměrně vysoká cena a právě kolísání na hraně mezi kategorií kombíků a vozů do terénu. Zájemci o „off road si za oněch bezmála osm set tisíc korun dokážou pořídit plnohodnotný stroj, kdo potřebuje slušnější kombi, tomu bude stačit o dvě stě tisíc korun méně.

WT100

KDO JEZDÍ SE SUBARU FORESTER
Nejvíce automobilů této značky zatím v Česku putovalo k zaměstnancům celní správy. Ta koupila šest automobilů a nedávno objednala dalších sedm kusů. „Nejznámější uživatel Foresteru je ale bezpochyby tenistka Martina Navrátilová, říká ředitel prodeje a marketingu firmy Emil Frey Jan Schmiedhamer.

  • Našli jste v článku chybu?