PRAHA (tpk) – Japonská Honda se neubránila trendu úsporných dieselových motorů a na nedávném ženevském autosalonu představila svůj první vznětový agregát, který hodlá do vozů montovat od příštího roku. Agregát vznikl ve spolupráci s automobilkou Isuzu při vývoji vznětového motoru pro pohon vozů řady Civic. Honda jej nazvala „inteligentně řízený dieselový motor“ - i-CTDi.
Pohonná jednotka je zatím podrobována zkouškám, takže následující hodnoty jsou předběžné. Očekává se dosažení výkonu přes 140 koní a maximálního točivého momentu více než 300 Nm. Mezi vlastnosti motoru přeplňovaného turbokompresorem patří druhá generace technologie common-rail, čtyři ventily na každém válci, výfukové emise splňující normu Euro 4 a celoslitinová konstrukce.
Agregát bude zpočátku pohánět nový model Accord, který s ním bude předveden letos v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Společnost plánuje, že se později ocitne ve sportovně užitkové Hondě CR-V.