Menu Zavřít

Do šrotu až ve třiceti

30. 5. 2007
Autor: Euro.cz

Siemens

bitcoin_skoleni

S nákupem nových vozů metra typu M1 od společnosti Siemens odpadly pražskému dopravnímu podniku starosti s jejich údržbou a případným servisem. Tyto služby již dva roky zajišťuje dodavatel vozů. Projekt údržby a servisu nových vozů na lince C pražského metra spočívá v tom, že Siemens vlaky udržuje a garantuje přitom 99procentní připravenost vlaků pro provoz. „Během posledních šestnácti měsíců se tato hodnota neustále drží na hranici sta procent,“ uvedla tisková mluvčí Siemensu Veronika Němcová. Pro veškeré servisní a údržbové zásahy využívá Siemens personálu zákazníka.
Nové soupravy mají proti rekonstruovaným soupravám dvojnásobnou životnost – třicet let proti patnácti, spotřebují o deset procent elektrické energie méně a jsou o 24 tun lehčí. To je důležité například pro snížení zátěže Nuselského mostu nebo při jízdě z Nádraží Holešovice do Ládví. Lehčí metro si totiž snáze poradí s náročným stoupáním. Všech 48 vozů pro pražský dopravní podniky bylo vyrobeno v pražském výrobním závodě společnosti Siemens na Zličíně.

  • Našli jste v článku chybu?