V rámci tohoto sloupku jsem se již přiznal například ke slabosti pro různé nejlépe slaboduché žebříčky. Ještě snad raději mám ale následující formulaci v rozličných médiích (a to včetně všech, v nichž jsem kdy pracoval, a sám jsem ji několikrát se zalíbením naklepal do klávesnice): „Společnost XY (dosaďte si svého nejoblíbenějšího zloducha na poli veřejných zakázek) se redakci nepodařilo kontaktovat. Na adrese uvedené v obchodním rejstříku je jen P.O. Box a firma nemá dokonce ani webové stránky!!!“
Uznávám, ten vykřičník (natož tři) tam nikdo nepíše. Nicméně, dokážete si snad představit lepší a důraznější ilustraci toho, že nějaká firma je fakt podivná, než že ji nelze v dnešní době webové najít na internetu?
No tak máme spolu s reklamním Puštíkem „ po ptákách“. Podle zákonné úpravy (nový zákon o obchodních korporacích) musí všechny akciové společnosti od příštího 1. ledna mít své vlastní www stránky. A na nich pak povinné údaje. A když budou svolávat valnou hromadu, tak to musí udělat i přes svůj web, jinak by taky mohla být zneplatněna.
Já vím, že je to dobrý krok. Sice se jistě najdou firmy, které ty stránky budou mít tak „precizní“, že na nich cokoliv najít bude nadlidský úkol i pro Hercula Poirota, leč trpělivý badatel třeba i toto překoná. Ale prostě je mi z toho smutno, protože formulace „společnost na svých webových stránkách nemá kromě zákonem stanovených údajů nic“ není tak investigativně apelující.
Čtěte další komentáře Adama Junka: