Poradenská společnost BDO se vloni svezla na rekordní vlně. Její tržby v roce 2021 činily 627 milionů korun, což je nejvíce za její dosavadní činnost u nás. Meziročně jde o 13procentní nárůst v rámci ČR, globálně pak celá síť vyrostla o 11 procent. Tahounem jsou pro ni stále tradiční služby v oblasti auditu, účetnictví a daní. Společnost se rozšířila i po personální stránce, a tak pro ni dnes v tuzemsku pracuje přes 500 odborníků.
Ani to však není poslední důvod k radosti. BDO se totiž v únoru chystá oslavit jedno celkem významné výročí - na zdejším trhu bude působit již přesně 30 let, během nichž navíc zůstala plně ve vlastnictví českých partnerů v kombinaci se zázemím celosvětové sítě.
„Výročí 30 let je pro nás odrazovým můstkem a stimulem do další třicítky. Náš byznys staví na tradičních disciplínách, ale podstatou naší práce je pomáhat firmám v oblastech, kde to nejvíce potřebují – musíme se zde neustále vyvíjet, abychom jim byli vždy schopni nabídnout řešení ve kterékoli oblasti jejich podnikání,“ uvádí Miroslav Jandečka, řídící partner BDO v České republice. „Díky naší organizaci, struktuře i filosofii jsme schopni dělat rychlá rozhodnutí na lokální úrovni a pružně reagovat na měnící se potřeby trhu – tím se i lišíme od klasických korporátů,“ pokračuje. V budoucnu chce Jandečka masivně posílit především služby tolik žádaného podnikového poradenství s cílem pružně a efektivně reagovat na aktuální potřeby firem na českém trhu.
Dát o sobě vědět
S naplňováním obchodních, personálních i jiných cílů společnosti dříve výrazně pomohla fúze s Moore Stephens, která se odehrála na sklonku roku 2019. Od té doby se ke skupině připojila dlouhá řada dalších úspěšných firem, jež se svým zaměřením kryjí s jejím portfoliem. Krátce po úvodním propojení se BDO dala dohromady například globální společností, jež je u nás známá pod značkou Grant Thornton. Postupně se skupina rozšířila tak, že dnes může dát práci třiceti vedoucím partnerům, téměř šedesáti daňovým poradcům, třiceti certifikovaným auditorům, soudním znalců i advokátům.
V České republice BDO obsluhuje segment malých a středně velkých firem i velké koncerny a dceřiné společnosti mezinárodních korporací. Spolupracuje s přibližně třemi tisíci klienty a její pobočky sídlí v šesti městech. Jedná se o kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích a Jindřichově Hradci. Celkově pak partnerské firmy, spadající pod křídla této skupiny, působí 167 zemích, kde zaměstnávají 91 tisíc odborníků sedících ve 1650 kancelářích.
Služeb BDO dlouhodobě využívá z českých klientů například logistická firma HOPI, Budějovický Budvar, výrobce křišťálového skla Preciosa, mlékárenská společnost Madeta, automobilka Toyota, technologická firma Adastra, stavební skupina PORR nebo síť drogerií DM. U příležitosti letošního výroční chce česká odnož firmy zvýšit povědomí veřejnosti o své existenci, a tak zároveň navazuje spolupráci s agenturou Epic PR.
Předseda představenstva společnosti Petr Slavíček si na BDO cení především kvalifikovaných a zkušených kolegů. Spolu s ostatními partnery považuje za jádro úspěchu spolupráci a vzájemnou úctu. Zdůrazňuje, že už po roce činnosti na zdejším trhu skupina auditovala 24 firem z tehdejší TOP 100 v ČR a po vzniku velké čtyřky se dlouhodobě držela v TOP 5 na trhu. „Hodnoty, na nichž jsme vyrostli, si přitom zachováváme dodnes – je to kvalita, poctivá práce a snaha neustále růst a inovovat,“ dodává.