Menu Zavřít

Dobrý odhad

9. 11. 2006
Autor: Euro.cz

Brisk

MM25_AI

Český výrobce zapalovacích svíček Brisk zvýšil od ledna do září meziročně tržby o dvacet procent na 516 milionů korun a zisk o více než tři sta procent na necelých čtyřicet milionů korun. „Jsem rád, že se naplnily moje odhady růstu výkonu společnosti (EURO 36/2006). Výsledkům pomohly vyšší prodeje svíček, které letos dosáhnou devětačtyřiceti milionů kusů,“ říká majitel Brisku Mojmír Čapka. Brisk plánuje do dvou let překonat hranici šedesáti milionů vyrobených svíček ročně.
Devadesát procent své produkce táborský podnik vyváží do více než šedesáti zemí. Ročně investuje do rozvoje kolem šedesáti až sedmdesáti milionů korun, tedy necelých deset procent obratu, přičemž za posledních deset let vložil do vývoje a moderních technologií zhruba miliardu korun. „Nyní se chystáme na expanzi do Ruska. Připraveno je šest míst, z nichž vybereme dvě až tři lokality. Pokud se vše podaří, v polovině příštího roku bychom zde chtěli mít k dispozici výrobní kapacity a začít montovat svíčky,“ řekl Čapka. Cílem expanze je uspokojení rostoucí poptávky a upevnění pozice na klíčovém zahraničním trhu. Brisk na něm nyní prodává 32 milionů svíček ročně, přičemž ruský trh jich spotřebuje 70 až 120 milionů.

  • Našli jste v článku chybu?