Celosvětoví specialisté na kontaktní centra jsou prakticky tři - Genesys, Avaya a Cisco. U systému péče o zákazníka (CRM) je to několik větších výrobců a desítky malých. Specializace dodavatelů na typy klientů podle jejich zaměření prakticky neexistuje, jednotlivé systémy od sebe odlišuje komplexnost, integrace multimedií, možnost rozšíření a třeba technologické standardy.
„Ty kvalitní mají otevřené standardy a nejsou závislé na určité platformě, takže je možné je různě rozšiřovat a pracují na různých systémech,“ vysvětluje Martin Veselka z Genesys. Řešení call center jsou všeobecně universální nezávislá na typu podnikání. Třeba krabicová řešení jsou maximálně univerzální a vyznačují se jednoduchou instalací, administrací systému, unifikovaným ovládáním a řadou předem připravených šablon pro komunikaci se zákazníky. Oproti tomu řešení call center na míru bývají hodně integrovaná se systémy firem. Ale u každého systému platí, že je důležitá dokonalá integrace s ostatními informačními systémy. Bez integrace dat se neobejde žádné kontaktní centrum. Nová a drahá CRM řešení problém nevyřeší.