Menu Zavřít

DODÁVKA Z AZAMBUJI

8. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Nový Opel Combo

MM25_AI

PRAHA – Sílící poptávka po malých dodávkových automobilech přiměla automobilku Opel k vývoji nové verze modelu Combo. Ta se poprvé představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, poté přijde jako první na trh dvoumístná verze Combo Cargo. O šest měsíců později vyjedou pětimístné modely Opel Combo Tour. Výrobce o nich říká, že dokážou posloužit nejenom podnikatelům jako praktické užitkové vozy, ale bez problémů se vypořádají i s nároky kladenými na rodinné automobily. Mají prý ambici oslovit také osobnosti s bohatým spektrem zájmů a koníčků. Obě verze – Cargo i Tour – se budou vyrábět v závodě automobilky Opel v portugalské Azambuji.
Nový Opel Combo technicky vychází z modelu Corsa třetí generace. Pro svoji nejčerstvější novinku v modelovém portfoliu připravili konstruktéři automobilky Opel tři motory o výkonech od 48 kW až po 64 kW.
Opel Combo patří už řadu let k populárním vozům své kategorie – od roku 1993 se v Evropě prodalo na 270 000 těchto automobilů. Opel tvrdí, že nový model má všechny předpoklady navázat na úspěchy svých předchůdců. Nastupující Opel Combo nové generace totiž stanovuje nové – výrazně vyšší – standardy v mnoha ohledech: objem jeho skříně dosahuje hodnoty až 3200 litrů, ložná plocha je dlouhá 2,70 metru, užitečná hmotnost činí až 810 kg a je možné za něj připojit přívěs o hmotnosti až 1200 kg. Na přání zákazníků může mít nový Opel Combo dvojici bočních posuvných dveří, což výrazně usnadňuje manipulaci s nákladem. Osobitost a komfort vozů umocňuje řada prvků, jako je například výkonná klimatizace, elektrické ovládání oken, centrální zamykání nebo vyspělé informační systémy.
Automobil se řadí do tržního segmentu malých dodávek, který zejména v poslední době rychle sílí. Počet nových registrací vozů této kategorie se v Evropě v uplynulých šesti letech více než zdvojnásobil: v roce 1994 bylo registrováno
318 000 automobilů této třídy, loni to už bylo na 639 000 vozů. Hlavními důvody výrazného posilování tohoto tržního segmentu je zvyšující se poptávka kurýrních a přepravních organizací a rostoucí zájem rodin a lidí zaměřených na sport.

  • Našli jste v článku chybu?