NetCentrum
PRAHA (hat) - Společnost NetCentrum chce se svým projektem Aktuálně.cz dohnat a předehnat všechny zpravodajské servery na českém internetu. Za tímto účelem investovala do vybudování Aktuálně.cz 35 milionů korun. Nemalé budou i náklady na provoz serveru. Zajišťovat jej má zhruba 60 osob, z toho přibližně čtyři desítky budou stálí zaměstnanci. NetCentrum tvrdí, že se jí investice do roka vrátí a že bude schopna pokrýt i provozní náklady.
Nový zpravodajský server převzal část inzerce, která se dříve zobrazovala na stránkách Lidovky.cz, jež se od Centra oddělily. Smlouvy, které byly uzavřeny na reklamu ve zpravodajství portálu Centrum.cz, běží dál. Z klasické mediální reklamy by mělo Aktuálně.cz získat 70 procent příjmů, dalších 20 procent by měl server získávat díky takzvané kontextové reklamě. Centrum na podzim spustilo vlastní kontextový reklamní systém adFox, a vypadá to, že je v patách i doposud nejrozšířenějšímu českému kontextovému reklamnímu systému Etarget. „Z kontextové reklamy očekáváme v příštím roce příjmy minimálně deset milionů korun,“ řekl Oldřich Bajer z NetCentra.
Reklamy systému adFox jsou v současné době k vidění i na serverech, které zastupuje společnost Impression Media. Ta však má smlouvu s konkurenčním Etargetem, která obsahuje konkurenční doložku. Pokud by Impression Media postupovala v souladu se smlouvou, nesměly by se odkazy adFox na těchto serverech vůbec objevit. „Podle našeho názoru je smlouva neplatná od samého počátku,“ je přesvědčen výkonný ředitel Impression Media Jan Makovička. Etarget se však rozhodl podat k soudu návrh na předběžné opatření. Nutno ovšem podotknout, že v tomto sporu NetCentrum nefiguruje, týká se pouze Etarget a Impression Media.