Kdo není na internetu, jako by nebyl.Současný trend v oblasti firemní prezentace se jmenuje www. Většina společností už přišla na to, že mít vlastní webové stránky se vyplatí. Najde vás každý, kdykoliv chce a může přitom být třeba na druhé polokouli.
Kdo není na internetu, jako by nebyl.
Současný trend v oblasti firemní prezentace se jmenuje www. Většina společností už přišla na to, že mít vlastní webové stránky se vyplatí. Najde vás každý, kdykoliv chce a může přitom být třeba na druhé polokouli.
Firemní web ale není zdaleka tak jednoduchou záležitostí, jak by mohlo na první pohled vypadat. Jde o marketingový nástroj, vše musí být podřízeno účelu prodat zboží či služby. Z toho vychází design i struktura webu.
Kvalitní web
Podle Jakuba Ditricha z firmy Globe Internet je na webu nejdůležitější přehlednost a ovladatelnost. Výzkumné společnosti zjistily, že pokud lidé na webu hned nenajdou, co chtějí, odcházejí. První stránka by proto měla návštěvníka okamžitě informovat, co firma nabízí, mělo by na ní být firemní logo, kontakty a aktuality. Ta ky vyhledávací okénko a jasná a jednotná navigace. Menu by ostatně mělo být na všech stránkách, u složitějších projektů se hodí mapa www. To kdybyste zabloudili, abyste se zase našli. Přitom všem je třeba dodržovat firemní image.
Barvy, obrázky a rychlost
Web by neměl hýřit barvami. Lidské oko na monitoru počítače vysloveně nesnáší fluorescentní a jinak křiklavé barvy. Aby jakýkoliv návštěvník vše na www stránkách viděl, mělo by být písmo a pozadí v kontrastu. Lidi taky zajímají fotografie. Dejte jim je - v kvalitě vhodné pro internet (jpeg, 72dpi.). Přitom je nutné očistit web od zbytečností, aby se stránka co nejrychleji načítala.
Trendy
Přestože je ve světě nejrozšířenějším webovým prohlížečem Internet Explorer, měly by www stránky fungovat i v jiných prohlížečích. Otestujte je třeba v programu Netscape nebo Opera. Celý obsah stránky by se také měl vejít na jednu obrazovku. Jsou dvě možnosti, jak toho docílit - nechat si udělat roztahovací web, který si sám upraví velikost podle toho, jaké rozlišení návštěvník stránek používá. Nebo by stránky měly být vytvořeny ve velikosti 800×600 pixelů. To je dnes nejužívanější rozlišení obrazovky. Takový web vidí i lidé, co používají druhé nejrozšířenější nastavení monitoru - 1024×768 px. Za důležitý fenomén v oblasti webových stránek považuje Jakub Ditrich z Globe Internet interakci. Online prodej žádá stejný přístup jako klasický prodej, tedy maximální ochotu personálu. Proto by se součástí webových stránek, které nabízejí zboží či službu, mělo stát tzv. produktové okénko. Prostě by se vás sama stránka zeptala, jestli nechcete detailnější informaci o produktu. Součástí kvalitních www stránek je i možnost online kontaktu s pracovníkem zákaznické podpory.
Webhosting a domény
Abyste web dostali na internet, potřebujete dvě věci. Koupit si doménu a zaplatit webhosting (případně můžete web provozovat na vlastním serveru). Doménou rozumíme www adresu vaší firmy, třeba www.profit.cz. Platí tu: v jednoduchosti je síla, dobrý název znamená, že vás každý snáze najde. Název domény by měl být v optimálním případě stejný jako název firmy. Doménu si lze zaregistrovat u různých společností, existují domény nadnárodní i národní. Tu českou národní s koncovkou cz centrálně spravuje sdružení CZNIC. Webhosting spočívá v tom, že svůj web umístíte na server firmy, která vám zaručí připojení na internet. Webhostingu je několik typů, liší se množstvím dat a služeb. Poskytuje ho řada firem, nejlevnější stojí méně než 50 korun měsíčně. Shrneme-li celkové náklady na webovou prezentaci: Méně náročná vyjde třeba na 15 000 korun, cena za velké a multifunkční portály se pohybuje i ve statisícových částkách.