Menu Zavřít

Domácí fitness či jóga. V Číně rekordně narůstá prodej sportovních potřeb

31. 8. 2020
Autor: Shutterstock

Prudký nárůst poptávky 150 procent po sportovních potřebách zaznamenaly čínské e-shopy. Zákazníci nejčastěji nakupují vybavení pro cvičení jógy, potřeby pro domácí fitness či běhání. Tyto kategorie dosáhly meziročního růstu více než 200 procent. Podíl sportovního odvětví na čínském HDP je přitom stále pouhé jedno procento, což je o polovinu méně, než je průměr rozvinutých zemí, včetně Česka.

Čínští analytici předpovídají významný potenciál pro
další růst v odvětví. Stoupající trend je očekáván i v souvislosti s konáním
zimních olympijských her 2022 v Pekingu. Díky tomuto sportovnímu meetingu by
mělo dojít k rozvoji zimních sportů a celkový obrat v odvětví sportovních
potřeb by se měl do roku 2025 vyšplhat až na pět bilionů jüanů (přibližně 0,73 bilionu dolarů).

Rostoucí význam sportu pro čínskou ekonomiku je
neopakovatelnou příležitostí také pro české firmy. Nejedná se jen o výrobu
sportovních potřeb a vybavení, ale i o služby související se sportem či
sportovně-technologická řešení. Ústřední čínská vláda dělá vše pro úspěch
domácích sportovců na blížících se olympijských hrách. Zahraniční zboží,
zkušenosti i vybavení mají tak v Číně obrovský odbytový potenciál.

Autor je ředitelem zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Pekingu

  • Našli jste v článku chybu?