Vážená redakce, Váš časopis má podivuhodnou vlastnost, které si moc vážím. Kdykoliv narazím při podnikání na problém, nejpozději do týdne se jím Váš časopis zabývá. Je to jako telepatie, velmi mi pomáháte hlavně při získávání informací, které se vážou na strategická rozhodnutí, česky řečeno "co s tím dál".
Neodpustím si komentář k rozhovoru s panem Tlapou, šéfem CzechTrade. Jeho kritika na adresu drobných podnikatelů, kteří údajně neprezentují své firmy v zahraničí, začne být poněkud pochybná v momentě, kdy se podíváte do ceníku služeb CzechTrade, která si účtuje za jednu hodinu své práce až 700 Kč. Mám osobní zkušenost s agenturou CzechTrade z konzultačního dne, který proběhl zhruba před rokem v prostorách OHK v Liberci. Slečna, která pobývá na expozituře v Chicagu, zde měla firmám poskytnout o této oblasti informace. Přišla jsem na konzultaci podle svého názoru slušně připravená, vyzbrojená informacemi z internetu a chtěla jsem konkrétní (nijak obtížné) údaje o dané lokalitě, která je známa vysokou početností české komunity. Dostalo se mi jediného - neustále dokola omílané prezentace CzechTrade, kterou jsem měla již dávno přečtenou z propagačních materiálů agentury. Obdobnou zkušenost mám i s Hospodářskou komorou kdysi jsme chtěli založit obchodní firmu v Rakousku. Učinila jsem proto dotaz, ve kterém jsem se ptala „jak“, tedy jaký je potřebný kapitál, jaké právní podklady atd. Odpovědí byl stručný e-mail, přeposlaný z Liberecké OHK, ve kterém se psalo, že je to drahé a složité, ale ani slovo o tom jak vše provést. Na základě těchto zkušeností proto již služby uvedených institucí nevyhledávám.
Vážení čtenáři! Budeme rádi, podělíte-li se s námi o svoje názory a zkušenosti. Uvítáme reakce na naše články i podněty ze života, které nás mohou inspirovat k dalším materiálům.
Pište nebo telefonujte:
Profit
Vinohradská 1511/230
100 00 Praha 10
tel.: 225 010 366
fax: 225 010 377
profit@profit.cz
kontaktní osoba: Zdena Vavírková