Doprava na dálnicích do evropských dovolenkových destinací dnes kolabuje, řidiči se tak na mnoha místech musejí připravit na dlouhé kolony. Problémy hlásí mimo jiné Rakousko, Itálie, Chorvatsko nebo Slovinsko. Vyplývá to z informací automotoklubu ÚAMK.
Češi, kteří vyrazili k moři do Chorvatska, by měli počítat s tím, že je na příjezdu k hraničnímu přechodu Macelj čeká dvoukilometrová kolona. Před hraničním přechodem Dragonja ve směru na Istrii se pak čeká více než hodinu. V opačném směru je kolona kratší. Asi 25 minut se stojí na přechodu Škrilje a čtyřkilometrová kolona je také před tunelem Karawanken ve směru do Rakouska.
V samotném Chorvatsku pak zcela zkolabovala veškerá doprava na dálnicích kolem hlavního města Záhřeb, dopoledne pomalu popojížděl celý úsek dálnice A1 mezi mýtnou branou Záhřeb Lučko a sjezdem u města Bosiljevo. Kolona tam měla až 20 kilometrů. Před tunelem Sveti Rok jsou dlouhé kolony směrem na jih, auta popojíždějí i na přímořské silnici mezi Splitem a Omiší a podobná situace je na Makarské. Komplikace jsou rovněž na dálnici A4 ve směru od Maďarska před mýtnou bránou u Svaté Heleny a na průjezdu po dálnici A1 u exitu 13 Gornja Ploča ve směru na jih.
Přečtěte si o technologické revoluci v autodopravě: Technologie a auta: dva světy, které jsou si stále blíže |
V Rakousku se lidé musejí připravit na dvacetiminutové zdržení při příjezdu do Vídně od Mikulova. Sedmikilometrová kolona je na dálnici A9 před tunelem Klaus ve směru z Lince na Štýrský Hradec, zcela kolabuje příjezd do Salcburku od Německa a také výjezd ze Salcburku po A10 na Villach. Dlouhé zdržení je třeba očekávat i na dálnici A12 před hraničním přechodem Kufstein ve směru do Německa a před tunelem Karawanken na dálnici A11 do Slovinska, kde má kolona asi 13 kilometrů.
Pětikilometrová kolona pak zdrží řidiče na brennerské dálnici A13 na výjezdu z Innsbrucku směrem do Itálie. Na brennerské dálnici A22 v Itálii není situace lepší, stojí se tam od hranice s Rakouskem až po Sterzing. Od Bolzana až po Veronu se auta pohybují v pomalu jedoucí koloně.
Přečtěte si:
Kapsch dostal bez tendru výběr mýta na další tři roky
Dálnice mají zelenou, Česko se nakonec s Bruselem dohodlo
Dokončeno: nádraží patří SŽDC. Stát slibuje lepší „časy“