Menu Zavřít

Dopravní podnik poslal do ulic elektrobusy. Zatím jen na zkoušku

16. 10. 2017
Autor: ČTK

Pražský dopravní podnik (DPP) začal testovat provoz elektrobusů na trase mezi Palmovkou a Letňany. Vozy budou v kopci v Prosecké ulici poháněny z troleje. Nové vozy bude podnik na trati několik týdnů testovat ve zkušebním provozu. Jeho přesná délka bude záležet na výsledcích a aktuálních zjištěních.

V Prosecké ulici je ve směru do kopce asi kilometr dlouhá trolej, na kterou se vozy za provozu připojí. Jízda do kopce je totiž pro elektrobus náročná na spotřebu energie a baterie by se tak vybila mnohem rychleji, tomu se podnik vybudováním troleje vyhne. Ve směru z kopce měří trolej 600 metrů.

Elektrobus bude dobíjen i na konečné na Palmovce, kde bude asi 20 metrů dlouhá trolej, která bude dobíjet z tramvajových trolejí. Toto místo nebude sloužit pouze pro vozy z Palmovky do Letňan, ale také pro elektrobusy, které se přesunou z linek číslo 163 a 213 na linky 109 a 239.


Magistrát vypíše tendr na projekt dobíjecích stanic: Město jich chce vybudovat 59

Dobíjecí stanice pro elektrobus


DPP v minulosti testoval elektrobusy několikrát, nikdy však nešlo o vozy, které by se na své trase připojovaly k troleji. Testovalo se loni i letos, v minulosti i v roce 2014. Tehdy ale vůz ujel na jedno nabití krátkou trasu.

WT100

 Pražský dopravní podnik začal testovat provoz elektrobusů na trase mezi Palmovkou a Letňany Elektrobusy jezdí na trase mezi Palmovkou a Letňany (Foto ČTK)

První pražská trať pro trolejbusy, která spojovala Střešovice s Dejvicemi, byla postavena v roce 1936. Další byla zřízena mezi Jinonicemi a Smíchovem o tři roky později. Další rozvoj trolejbusové dopravy zastavila druhá světová válka, pokračoval až na konci 40. let. Výstavba tratí se znovu zastavila v roce 1955, trolejbusy v Praze definitivně dojezdily v roce 1972.

Dále čtěte:

Dopravní podnik nasadí z Palmovky do Letňan elektrobusy. Jde o test

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště


  • Našli jste v článku chybu?