Pražský dopravní podnik (DPP) by měl do konce letošního roku vypsat výběrová řízení na geologický průzkum pro trasu metra D. Rovněž vypíše tendr na zhotovitele stavby mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Uvedli to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a generální ředitel DPP Martin Gillar. Kdy konkrétně budou řízení vypsána, neupřesnili.
Dozorčí rada dopravního podniku ve středu schválila výstavbu části trasy metra D. Práce by mohly začít v roce 2019. Metro D má vést až do Písnice a náklady stavby jsou několik desítek miliard korun.
„Představenstvo DPP musí po včerejším usnesení dozorčí rady nyní připravit tři výběrová řízení. Jedná se o výběr zhotovitele průzkumných děl a dodavatele stavební a technologické části,“ řekl Dolínek.
Podle Gillara by měla být výběrová řízení vypsána ještě v letošním roce. „Je to naší ambicí. Společnosti Metroprojekt nyní zadáme, aby nám připravila dokumenty pro vyhlášení řízení,“ řekl Gillar. Dokumenty pro vyhlášení tendru na geologický průzkum by mohly být podle ředitele připraveny za asi šest měsíců. Podle již dříve schváleného harmonogramu chce Praha nahlásit průzkum Báňskému úřadu v únoru 2018.
Metro D začne od Pankráce. Čtěte:
Stavba metra D začne nejdřív v úseku Pankrác - Olbrachtova. Kvůli pozemkům
Dozorčí rada DPP ve středu rozhodla, že stavba trasy metra D začne nejdříve v úseku Pankrác - Olbrachtova. Následně bude vybudován zbylý úsek do Písnice. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. DPP si letos zadal analýzu čtyř variant stavby, z nichž nakonec vybral tu výše zmíněnou.
Město má dlouhodobé problémy s výkupy pozemků. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit například v Krči developerské projekty.
Kromě úseku z Pankráce do Písnice, má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče.