Pražský dopravní podnik (DPP) se dohodl se společností Nové Holešovice Development náležící developerům Karlín Group a Ungelt Group na založení společného podniku k opravě severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice. Podle webu E15.cz je to poprvé, kdy DPP založí společný podnik se soukromou firmou.
„Podpis smlouvy s investorem čekáme do konce října,“ citoval web E15.cz mluvčího DPP Daniela Šabíka. Podnik bude mít formu akciové společnosti se základním kapitálem deset milionů korun. „Postavení DPP bude u všech kvalifikovaných rozhodnutí rovnocenné investorovi,“ řekl dále mluvčí. V tříčlenném představenstvu bude mít dva zástupce soukromý investor a jednoho DPP, v dozorčí radě bude poměr obrácený.
DPP si od plánu slibuje úspory při opravách stanice a získání nových finančních zdrojů například z pronájmu kanceláří nebo obytných prostor, které chce společný podnik stavět na území mezi ulicemi Argentinská, Vrbenského, Partyzánská a řekou Vltavou. Možností je i stavba nových vestibulů stanice metra. Celkově se bude stavět na desítkách tisíc metrů čtverečních, tři parcely o rozloze téměř osm tisíc metrů čtverečních společnému podniku prodá sám DPP.
Spolupráci se soukromníkem při rozvoji stanic DPP zvažuje i v případě plánované nové linky metra D. Zástupci města a podniku v minulosti uvedli, že soukromník může v podobných případech nabídnout know-how a kapitál. Velký společný podnik ohledně metra D plánovala minulá politický reprezentace, na základě tendru mělo partnerství vzniknout se skupinou Penta. Současná koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) plán pozastavila, o dalším postupu zatím nerozhodla.
Glosa Ondřeje Hergesella: Drahá a zastaralá Lítačka
Přečtěte si také:
Metro D: Praha podepíše dohodu s vlastníky pozemků u stanice Nádraží Krč
Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?
Ťok a zástupci Prahy se shodli na zahájení výkupu pozemků pro dostavbu okruhu
Praha chce vrátit tramvaje na Václavské náměstí, dopravní podnik začne s přípravami
Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice
Chytré město: Praha je nejostřejší tužka ve středoevropském penále