Pražský dopravní podnik (DPP) podal žalobu na společnost euroAWK. Podle DPP po zániku smluvního vztahu nevyklidila reklamní plochy v pražském metru a přes opakované výzvy odmítla zaplatit nárok DPP. „Vyřešení sporů týkajících se umisťování reklamy na majetku DPP je jedním ze stěžejních letošních úkolů pro vedení společnosti,“ uvedl k tomu generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar.
V dubnu kvůli bezdůvodnému obohacení podal dopravní podnik žalobu také na společnost Rencar. „Provedení transparentního řízení a výběr nového provozovatele reklamy považujeme za nezbytné kroky. V současné době euroAWK ani Rencar nemají platnou smlouvu, na základě níž by byly oprávněny využívat majetek DPP k reklamním účelům. Uplatnění nároků dopravního podniku je tak logickým vyústěním vlekoucích se sporů,“ dodal Gillar.
Po společnosti euroAWK se dopravní podnik podle vedoucího odboru marketingu a komunikace Josefa Voltra domáhá nároků, které mu vznikly v souvislosti s neoprávněným užíváním jeho majetku k reklamním účelům za roky 2013 a 2014.
Dopravní podnik už v roce 2014 podal proti euroAWK žalobu, v níž se domáhá vyklizení reklamy z prostor pražského metra. Smlouva s euroAWK byla sjednána do dubna 2013, společnost euroAWK svá reklamní zařízení však podle dopravního podniku nikdy neodstranila.
EuroAWK má podle mediálního zástupce společnosti Borka Severy s dopravním podnikem uzavřenou smlouvu, na jejímž základě v metru instalovala a užívá reklamní vitríny CVL. „S ohledem na existenci této smlouvy je euroAWK přesvědčena o tom, že má vitríny v metru umístěné oprávněně, a považuje proto požadavek dopravního podniku na vyklizení ploch v metru, či jiné související nároky, za zcela neopodstatněné a důrazně se proti nim ohrazuje,“ uvedl Severa.
Přečtěte si o sporu DPP se společností Rencar:
Soud uvolnil dopravnímu podniku ruce. Může pronajmout reklamní plochy na autobusech
Zatím poslední verdikt ve vleklých sporech mezi dopravním podnikem a reklamními společnostmi vynesl v dubnu Městský soud v Praze, který zrušil dvě předběžná opatření, která ponechávala reklamní plochy na 300 autobusech v nájmu společnosti Rencar. Dopravní podnik teď chce reklamní plochy přenechat výherci lednového výběrového řízení.
Vítěz tendru získal právo na pronájem reklamních ploch pro 150 autobusů typu SOR NB12 a 150 autobusů typu SOR NB18. Za půlroční pronájem reklamních ploch nabídl podniku víc než tři miliony korun. Se společností Recar vede dopravní podnik soudní spor také o platnost smlouvy z roku 1997.