Menu Zavřít

Dopravní podnik zrušil výběrové řízení na dodávku jízdních dokladů. Hrozila možnost plagiátů

5. 9. 2017
Autor: ŠJů, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zrušil výběrové řízení na dodávku jízdních dokladů, které vypsal letos v červnu. Z bezpečnostních důvodů a kvůli případné finanční újmě vypíše nové výběrové řízení. Jde o tendr na dodávku jízdních dokladů a souvisejícího zboží na roky 2017 až 2021 s předpokládanou hodnotou 170 milionů korun.

Dopravní podnik tendr zrušil kvůli hrozbě možnosti napodobení jízdenek. „Činíme tak z bezpečnostních důvodů, a abychom se vyhnuli případným finančním ztrátám. Nyní jsme se rozhodli přistoupit k dalšímu opatření. Tím je zrušení výběrového řízení na výrobu jízdních dokladů,“ uvedl představenstva a generální ředitel DPP Martin Gillar.


Nepřehlédněte: Kauza jízdenek: policie navrhuje obžalovat 18 lidí včetně Rittiga

 Ivo Rittig


Dopravní podnik informoval, že na základě prověření účinnosti jednotlivých ochranných prvků na jízdenkách bylo zjištěno, že současné nastavení jednotlivých ochranných prvků nemusí být dostatečné.

Na možnost, že hrozí problém se zpochybněním vítěze tendru, a dokonce i riziko padělání jízdních dokladů kvůli nedokonalým ochranným prvkům, již dříve server Euro.cz upozorňoval.


Přečtěte si: Připravte si jízdenky. Dopravní podnik rozhodne, kdo mu dodá lístky za 170 milionů

Vladimír Sitta se stal načas šéfem dřívějšího Neographu. Svou bývalou firmu se pokusil ovládnout, přestože v ní drží jen sedm procent akcií.

bitcoin_skoleni


Pražský dopravce si vloni nechal vypracovat audit kvality ochranných prvků jízdenek, který pro dodavatele Státní tiskárnu cenin a Sitta Factory nedopadl dobře. Stejné firmy měly figurovat i v aktuálně zrušeném výběrovém řízení. Mezi oběma potenciálními subdodavateli papíru navíc zuří právní válka, do které se vložila i společnost spojovaná s lobbistou Ivo Rittigem.

Pro výběr nového dodavatele jízdenek měly být klíčové výsledky zmiňovaného auditu. Ten došel k závěrům, že jízdenky nebyly kvalitně ochráněny proti padělání tak, jak si přepravce v původním zadání tendru přál. Problémy byly například s vodoznakem, s bezpečnostními vlákny nebo s pastelovým zabarvením papíru. Dopravní podnik ovšem jeho závěry dříve bagatelizoval. „Nemám žádné informace o uváděných potížích“ tvrdila týdeníku Euro v červnu Aneta Řehková z dopravního podniku.

Dále čtěte:

Rittig a dopravní podnik aneb Jak se dělí miliardy

Magistrát hodlá nahradit autobusy. Chystá desítky tramvajových tratí


  • Našli jste v článku chybu?