Menu Zavřít

Dosavadní propagační akce MZV končily fiaskem

20. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Dosavadní zkušenosti s propagací Evropské unie jsou víceméně tristní. NKÚ ve své kontrole prováděné před dvěma lety zjistil, že některé zakázky byly vypisovány bez výběrového řízení, případně byla porušována další zákonná ustanovení.

Bez písemné výzvy pěti zájemcům bylo například zadáno zhotovení stolního kalendáře „Váš průvodce jednotným trhem Evropské unie“, což byla zakázka za šest set tisíc korun. Stejně tak v rozporu se zákonnou podmínků výběru z nejméně pěti uchazečů postupovalo MZV v případě vytvoření multimediálního díla „Velká encyklopedie Evropské unie“. Snad nejkontroverznější bylo z hlediska zákona uvedení seriálu „Naskočíme“ v České televizi. Smlouva o zhotovení díla byla uzavřena začátkem prosince 1999, ale již o měsíc později ji MZV vypovědělo, s odůvodněním, že je zaměřen proti zájmům ministerstva. Dodejme, že vytvoření díla bylo svěřeno firmě, jež byla spojena s Monikou Pajerovou. Ta v té době byla zároveň zaměstnankyní MZV. Ani další propagační aktivity Černínského paláce zatím nebudí příliš důvěryhodnosti, i když se netýkaly přímo Evropské unie. S naprostým debaklem se setkalo například vydání exkluzivního diáře, který měl být rozdáván na zahraničních zastupitelských úřadech. Nejenom kvůli tomu, že diář byl z důvodu špatné vazby distribuován až v lednu 2000, přestože zakázku zadalo MZV již v květnu předchozího roku. Daleko horší však byla samotná úroveň diáře - gramatické chyby v názvech organizací, nesprávně uvedená jména osobností české historie, nelogická větná spojení, nesprávné překlady ekonomických termínů, a co nejpodstatnějí, i nesprávný formát vlajky ČR na titulní straně diáře. Většina zastupitelských úřadů proto dílko vrátila. A škoda? Téměř čtyři milióny.

  • Našli jste v článku chybu?