Modernizaci tuzemských nádraží zpomaluje nedostatek vhodných investorů pro jednotlivé lokality. Generální ředitel Českých drah Josef Bazala v rozhovoru pro týdeník Profit dokonce připouští, že původní plán přestavět zhruba 60 nádraží se nepodaří naplnit. „Musím přiznat, že jsme předpokládali o něco větší zájem ze strany investorů,“ řekl Bazala Profitu.
Podle jeho slov je vhodných investorů pouze omezený počet a ti se zajímají pouze o velká nádraží. Do projektu Živá nádraží bylo původně zařazeno 60 objektů, které měly projít rekonstrukcí a díky partnerům získat i bohatší výběr služeb. „Nabídka asi skončí tak na dvacítce. Zbytek budeme muset zvládnout vlastními prostředky,“ tvrdí Bazala. Na nádražích, která nenajdou vhodného investora, tak neproběhne komplexní přestavba, ale pouze částečné opravy.
České dráhy zatím nenašli investora například na obnovu hlavního nádraží v Plzni. Do loňského výběrového řízení se nikdo nepřihlásil.
Zatím posledním případem, kdy se nepodařilo najít investora ani na druhý pokus, je nádraží ve Žďáru nad Sázavou. „Třetí výběrové řízení vypíšeme v prvním čtvrtletí letošního roku,“ uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.