Menu Zavřít

Dravý kombík z Boleslavi

23. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Test

Odvahu postavit sportovního kombíka našla před lety italská Alfa Romeo v podobě modelu 156 Sportwagon - a nápad se jí vyplatil. Od loňského podzimu jde v jejích stopách i mladoboleslavská Škodovka. V Paříži předvedla Octavii RS Combi, prodlouženou verzi nejrychlejšího českého sériového vozu. Auto dostalo silný motor, mohutné spoilery a některé sportovní prvky do kabiny. Má také snížený podvozek o patnáct milimetrů a je obohaceno detaily, jako je třeba sportovní koncovka výfuku. Karoserie je vyztužena o něco více než u běžných octavií. RS Combi se prodává za 752 tisíc korun.
Pod kapotou má čtyřválec 1,8 turbo vyladěný na 180 koní. Kombík s ním jede až 231 kilometrů v hodině a z nuly na stovku zrychlí přesně za osm vteřin. V zatáčkách je stroj jistý, dobře se ovládá a nabízí spoustu pohodlí, třeba vyhřívaná přední sedadla. Převodovka by si přesto zasloužila šestý stupeň, i když se zařazenou pětkou najde RS Combi na dálnici, pokud je motor v otáčkách, jen málo soupeřů. Kolem se míhají pouze exkluzivní značky typu BMW či Audi.
Trochu horší je to v nižších otáčkách pod číslovkou 2000, to pak musí řidič hodně šlapat na plyn, aby se těžký vůz pohnul. Dojem kazí také poměrně vysoký hluk v kabině. Nepříliš praktický je kombík na horách, kam jsme s ním vyjeli v redakčním testu. Silný motor nedává moc šancí pomalému protáčení kol, které je potřeba při jízdě ve sněhu či na ledu. Navzdory zimním pneumatikám jsme proto měli v těžším terénu dost velké problémy s udržením přední nápravy na vozovce. Auto za tuto cenu by si také zasloužilo vak na lyže, jaký má mezi zadními sedadly (v dražších verzích) Škoda Superb.
Octavia RS Combi nicméně není stavěná do terénu. Doma je na kvalitním asfaltu, kde může uplatnit silný motor a nízkým spoilerům nevadí žádné překážky. Lze s ní zažít sportovní zážitky, to vše při slušné průměrné spotřebě ve výši 8,5 litru naturalu na sto kilometrů jízdy.

MM25_AI

Škoda Octavia RS Combi
(testovaná verze)
Motor benzinový čtyřválec
Zdvihový objem 1800 cm3
Nejvyšší výkon 132 kW
Převodovka manuál, 5 stupňů
Nejvyšší rychlost 231 km/h.
Průměrná spotřeba 8,5 l/100 km
Cena 752 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?