Prvorepubliková chlouba československého průmyslu – motorový železniční vůz Stříbrný šíp – měl havárii. Poškodili jej při exhibici v muzeu v Lužné.
Předposlední zářijový víkend probíhal na několika místech v Česku Den železnice. Nejbohatší program v sobotu i v neděli nabídlo ČD Muzeum v Lužné. Jedním z vrcholů programu bylo předvedení historických lokomotiv na točně tamějšího depa. Mezi jinými se na „otáčivé jeviště“ dostal i motorový vůz M 260.001.
Ten je známější pod svou přezdívkou Stříbrný šíp. Výzkumný ústav železniční, dceřinka Českých drah, nejdřív zdevastovaný vůz vyrobený v roce 1939 koupil od své matky, aby jej pak za více než 30 milionů nechal zrekonstruovat v nymburských opravnách. Masivní renovace skončila před třemi lety, od té doby je Stříbrný šíp okrasou a hlavním lákadlem řady železničních svátků.
A tak to bylo i uplynulý víkend v Lužné. Jenže když jeho exhibice na točně skončila a za potlesku desítek diváků odjížděl zpátky na svou kolej, došlo k nečekané situaci. Zastavil tak, že ještě několik desítek centimetrů čouhal do točny. A když jí pak obsluha začala otáčet, železné zábradlí točny ohnulo vypulírované červené plechy pod nárazníky.
Z vyjádření Českých drah vyplývá, že Stříbrný šíp se k technikům dostane rychle. „Jedná se jen o drobné poškození laku. Opravu budeme realizovat vlastními silami,“ popisuje Gabriela Novotná, mluvčí národního dopravce. Jde o první takové poškození vlaku od jeho renovace v Nymburce.
Čtěte také:
Vyhrál nejslavnější závod světa. Teď prototyp z Le Mans odpočívá u Liberce
Poctivé oktany. Legendární závod Zbraslav - Jíloviště přilákal davy milovníků veteránů
Pouť začala. Historický Prezidentský vlak křižuje Česko i Slovensko