Menu Zavřít

Drážní GDPR na fornetky

4. 6. 2018
Autor: Euro.cz

Glosa Implementace GDPR budí vášně i proto, že řada firem zkouší tvrdou vyděračskou taktiku, kdy ponechání již nasbíraných „bodů“ a výhod ve věrnostních programech podmiňuje udělením souhlasu se zasíláním marketingových nabídek.

Třeba takové České dráhy. Dá se pochopit, že využijí informace, odkud a kam cestují majitelé InKaret. Proč ale potřebují datum narození, telefonní číslo a další údaje? A hlavně: proč k nim má přístup dalších patnáct subjektů, z nichž většina nemá s vlaky nic společného? Třeba o. p. s. Mediální a komunikační servis Říčany či firma JPServis, která provozuje obchody Pont market, Minit (bývalé Fornetti) či Bio Point.

Kdyby se dopravce víc než podpoře prodeje „fornetek“ věnoval dodržování jízdního řádu a poskytování spolehlivých služeb, lidé by s udělením souhlasu neměli problém. Toto je ale legalizace byznysu s poskytováním dat třetím stranám.

  • Našli jste v článku chybu?