Menu Zavřít

Drogistický blitzkrieg

25. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Schlecker

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (flp) – Německá maloobchodní invaze, kterou letos v červnu rozpoutal obchodní řetězec Lidl, pokračuje. Do České republiky míří největší evropská síť drogerií – společnost Schlecker, jak uvedly minulý týden Hospodářské noviny.
Zdeněk Skála z agentury pro výzkum trhu Incoma Research očekává, že nový hráč na tuzemském drogistickém kolbišti nabídne nižší ceny než konkurence. „Firma Schlecker zřejmě zaútočí i na jiné zákaznické segmenty než ostatní specializované řetězce,“ řekl Skála týdeníku EURO.
Němci hodlají v České republice uplatnit zdánlivě nelogickou obchodní taktiku, kterou v polovině sedmdesátých let začali v Evropě válcovat své rivaly. Pobočky zakládají převážně na venkově a v malých městech, dopravní dostupnost jejich provozoven je většinou špatná a zákazník u obchodu najde parkoviště pouze výjimečně. Tržní podíl firmy se přesto na německém trhu přehoupl přes jednu čtvrtinu. Díky malé atraktivitě prostorů totiž firma dosahuje nízkých nájmů a personálních nákladů, a může tak nabídnout výrazně nižší ceny než konkurence.
Skála však naznačuje, že nový obchodník může mít při průniku na český trh potíže. „Prvotní očekávání a plány řetězců, které na místní trh v posledních letech přišly, se nenaplnily. Také Schlecker si zřejmě bude muset několik let počkat, než se mu podaří trh podchytit,“ tvrdí analytik. Na příchod řetězce se připravují i drogisté. Podle tvrzení Tomáše Babky, který šéfuje obchodní síti Rossmann, existuje v tuzemsku prostor pro snižování cen drogistického zboží. „Na vstup nového řetězce můžeme proto zareagovat,“ připravuje se na boj Babka. Podobně se mohou, jak soudí Zdeněk Skála, na příchod Schleckeru připravit i další velké sítě drogerií – rakouský řetězec Droxi, německá firma dm-markt a sdružení prodejen Teta.
Nejvíce zřejmě postihne příchod nového řetězce malé pultové drogerie, které se nacházejí v lokalitách, kam Němci zamíří.
Malí drogisté už dnes musí čelit (EURO 31/2003) změně spotřebitelských preferencí, kdy se pozornost zákazníků přesouvá v případě jejich sortimentu do hypermarketů, specializovaných a diskontních prodejen.

  • Našli jste v článku chybu?