Toyota uvedla 1. dubna na český trh druhou verzi modelu Auris. Konkurent Škody Octavia sází na změny v designu, podvozku a použitých materiálech. Nová je také cena.
Autor: Toyota
První verze aurisu zaútočila před třemi roky v Evropě na silně obsazenou střední třídu, kde si konkurují prodejní taháky VW Golf, Škoda Octavia, Opel Astra, Peugeot 307, Renault Mégane nebo Ford Focus. Vozu vyráběnému v britském Burnastonu ale podle kritiků chyběl šmrnc a neprospěla mu ani tehdejší vysoká startovní cena 429 900 korun za pětidveřovou verzi.
Letošní generace doznala optických změn na karoserii, dále na podvozku a rovněž používá nové materiály v interiéru. Auris 2010 se oproti předchozímu provedení prodloužil o 25 milimetrů na výsledných 4245 milimetrů. Rozvor náprav zůstal nezměněn, zatímco po přepracování nárazníků se zvětšil přední i zadní převis. Vůz má novou kapotu, masku chladiče, světlomety, nárazník a spoiler. Při pohledu z boku pak vzhled karoserie vylepšují směrová světla, která jsou nyní zabudována do vnějších zpětných zrcátek. Pozměněn byl i design zadní části vozu. Rohy zadního nárazníku byly protaženy do šířky a rozšířené lemování kolem registrační značky spolu s horizontálně dělenými koncovými světly ještě více zdůrazňují široký postoj vozu.
Auris 2010 má v nabídce pět pohonných jednotek – tři zážehové a dvě vznětové. V České republice by měl úlohu vlajkové lodi převzít zážehový motor o zdvihovém objemu 1,6 litru. I v základní výbavě Terra Cool se objevuje manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, tuner s MP3, WMA a se čtyřmi reproduktory, volant obšitý kůží s ovládacími prvky audio soustavy a palubního počítače, přepracovaná vnější zpětná zrcátka se zabudovanými ukazateli směru. A cena? Základ aurisu je letos k mání za 299 900 korun s DPH.