Menu Zavřít

Druhá vlna útoku

4. 4. 2008
Autor: Euro.cz

V Česku není obsazeno už jen pět okresů

Menší města a menší prodejny - to je strategie hypermarketů pro druhou vlnu útoku na naše peněženky. Tyto prodejní formáty, které jsou hlavním nákupním místem potravin pro 38 procent českých domácností, už míří i do měst s méně než patnácti tisíci obyvateli. Společnost Incoma Research uvádí, že hypermarketů sice přibývá (vloni bylo otevřeno dalších šestnáct prodejen), ale jejich podíl na trhu se už příliš nemění. Letos se má současný počet 231 hypermarketů s celkovou prodejní plochou přes milion metrů čtverečních zvýšit téměř o dvě desítky. „V přepočtu na tisíc obyvatel disponují největší nabídkou hypermarketů Ústecký a Moravskoslezský kraj. V Česku je už jen pět okresů, kde ještě nestojí hypermarket, nicméně do dvou let by měly pokrýt i tato bílá místa,“ předpokládá Incoma. Nejvíce hypermarketů – 84 na začátku letošního roku – provozoval řetězec Kaufland, druhá je Hypernova s 56 a třetí Tesco s 52 prodejnami. S kvalitou a čerstvostí zboží jsou nejvíce spokojeni zákazníci Globusu, za cenou se chodí do Kauflandu. Nákupní prostředí umějí lidé ocenit v Globusu a Intersparu.

FIN25

GRAF (koláč):
Kde kupujeme potraviny
Hypermarket*38 Supermarket*16 Diskont*25 Samoobsluhy a pultové prodejny*19 Jinde*3 (zaokrouhleno na celá procenta)
Pramen: Incoma Research

GRAF:
Český sen v jedné dekádě
Vývoj počtu hypermarketů v České republice
1997*2
1998*7
1999*25
2000*51
2001*82
2002*106
2003*127
2004*145
2005*161
2006*192
2007*215
2008*231
Pramen: Incoma Research
Pozn.: počet prodejen vždy k 1. lednu

  • Našli jste v článku chybu?