PRAHA (zdf) – S neuvěřitelnou představou přišla počátkem září Kancelář pro přípravu summitu NATO. Vyzvala české televize, aby koncem listopadu, kdy se v hlavním městě uskuteční zasedání Severoatlantické aliance, vysílaly atraktivní pořady. Cílem mělo být udržení obyvatel u obrazovek, aby se nepohybovali v centru města, a nedávali tak příčinu ke zbytečným konfliktům.
Nápad vyvolal u televizních profesionálů neskrývané pobavení. „Myslím, že je to absurdní,“ reagoval mluvčí televize Nova Martin Chalupský. „Vůbec jsme se tím nápadem nezabývali, zatím jsme takovou žádost oficiálně nedostali,“ dodal. Podobně se vyjádřily i zbývající celoplošné stanice. „Kancelář pro přípravu summitu NATO s námi o žádných případných úpravách televizního programu vysílaného během konání summitu nejednala,“ potvrdila mluvčí Primy Jana Malíková. Podobná žádost je podle televizí naprosto nesmyslná. „I kdybychom takovou výzvu obdrželi, museli bychom ji odmítnout, protože už teď vysíláme to nejlepší,“ vysvětluje šéf komunikace České televize Richard Klatovský.
Trochu to vypadá, že kanceláři summitu se příprava zábavy pro obyvatelstvo vymkla z rukou. „Jednání s Českou televizí o programu už proběhlo. Náš nápad přivítali,“ tvrdila totiž mluvčí kanceláře Halka Kaiserová v rozporu s vyjádřením veřejnoprávní stanice. Jeden z profesionálů dokonce zavzpomínal: „Ve dnech významných pro komunistický režim Československá televize skutečně upravovala svoje vysílání.“
„Vím, že je to nerealizovatelné. Lidé z ministerstva zahraničí nejsou televizní profesionálové,“ komentoval nápad kanceláře majitel firmy FTV David Dušek. Ten dostal od kanceláře smlouvu na zajištění jiné formy zabavení lidí – má je vylákat na slevy do obchodů na okrajích města. „Myslím, že akce v shopping mallech určitě budou úspěšné,“ míní Dušek. V tuto chvíli ale prý teprve probíhají vyjednávání s obchodníky a jediná uzavřená dohoda o slevách je s firmou Motorola. Nadějně podle Duška vypadá jednání s obchodním centrem Metropole, kde by se měly uskutečnit jak přehlídky, tak koncert. Metropole se totiž poprvé otevírá v říjnu, takže je pro ni možnost zviditelnění se jistě vítanou. I tady ale organizátoři zaspali. Mnozí obchodníci spolupracovat nebudou, protože vůbec nebyli osloveni (Tesco Stores), jiní proto, že dostali nabídku pozdě (Ahold).
Zájezdy pro školáky se chystá nabídnout Čedok, probíhají jednání s firmou OBI a mediálním partnerem slevové zábavy se staly Deníky Bohemia. Hlavní partneři Duškova projektu zaplatí dvě stě tisíc za každý ze dvou dnů, lokální partnerství vyjde čtyřikrát levněji.