Jak spojit golf a byznys na nejvyšší úrovni
Špička českého byznysu se má letos na co těšit. Minimálně v golfu. Generální ředitelé a vrcholní manažeři největších českých firem budou moci během turnaje Czech Top 100 Golf Trophy 2006 prezentovat své společnosti a případně uzavírat obchody jak při kvalifikacích na českých hřištích, tak v Dubaji. Vítězové české série se totiž dostanou do prestižního superfinále, které se odehraje v dubajském klubu Montgomerie a bude součástí „Českých týdnů v Dubaji“. S nápadem uspořádat luxusní setkání českých topmanažerů přišel bývalý bankéř a prezident sdružení Czech Top 100 Jan Struž, s realizací mu pomáhá golfový nadšenec a generální ředitel společnosti Juturn Jiří Kaleta. Projekt má spojit byznys se sportem na nejvyšší úrovni.
Kdy se zrodil nápad Czech Top 100 Golf Trophy uspořádat? STRUŽ: Loni mě Emirates Airlines pozvaly do vídeňského klubu Fontana na European Golf Tour. Zaujalo mě především to, jak byla akce uspořádána ze společenského hlediska. Od začátku jsem byl přesvědčen o tom, že pokud jako sdružení Czech Top 100 podobný turnaj v České republice zorganizujeme, musí se jednat o vysoce prestižní a jedinečnou akci. A pokud možno nadnárodního charakteru. Oslovené Emirates Airlines můj nápad podpořily hlavními cenami, například letenkami do Dubaje. Po několika analýzách a rozhovorech s desítkami generálních ředitelů jsem stanovil cenu vstupního poplatku. Nezbývalo než vymyslet, jakým způsobem spojit golf s obchodem.
Kolik firmy za vstup do turnaje zaplatí? STRUŽ: Není to málo, ale nejde o závratnou sumu. Zájemci se mohou podívat na internetové stránky www.czechtop100golf.cz, kde naleznou i další informace.
Proč jste pro finále zvolili právě Dubaj? STRUŽ: Je to rychle se rozvíjející ekonomická oblast a Česká republika tam v současné době není nijak viditelně zastoupena. Během finále mezi 19. a 26. listopadem letošního roku se tam mimo jiné představí instituce typu CzechTourism, CzechTrade, CzechInvest, Svaz průmyslu a dopravy. Celé to pracovně nazývám „Český týden v Dubaji“. Podporu máme také ze strany českého velvyslanectví v Abú Dhabi. Projektu se nesmírně oddala velvyslankyně Věra Jeřábková, která přišla s dalšími náměty, jako třeba týden české kuchyně nebo módní přehlídka.
KALETA: Turnaj není jen o tom, že si Češi udělají výlet do Dubaje. Očekáváme, že přilákáme také nějaké investice zpět do Česka. Je důležité v této oblasti Českou republiku dobře prezentovat, proto také zveme českou agenturu podporující turistický ruch. CzechTourism již v golfu první krůčky udělal, na Golf Business Foru v Praze se setkalo přes dvě stě osobností z celého světa, mluvilo se i o možných investicích do českého golfu. Czech Top 100 Golf Trophy 2006 je pokračováním s konkrétními cíli, jako je prezentace České republiky v zahraničí a setkání špičkových manažerů.
Nejde tedy pouze o sport… STRUŽ: Sportovní část se uskuteční především v České republice. Druhá, zejména obchodní, v Dubaji. Superfinále českých vítězů 22. listopadu se zúčastní některé mezinárodní společnosti, které působí jak v Dubaji, tak v Česku.
Čím se turnaj odlišuje od ostatních setkání podnikatelů na golfovém hřišti? KALETA: Je zaměřen na nejvyšší představitele všech společností, které ve svém oboru vévodí českému trhu. To zajistí, že se ve třech kvalifikačních kolech sejdou vrcholní manažeři a generální ředitelé firem. Emirates Airlines patří do první třídy leteckých společností a ve stejném duchu se ponese i náš turnaj.
STRUŽ: Exkluzivní péče začíná u pozvánky, kterou předáváme osobně. Má to svůj půvab, ne vždy se v kanceláři generálního ředitele objeví letuška Emirates Airlines. Akce však nebude jen o zábavě. Mysleli jsme samozřejmě i na týmy, které se do dubajského finále neprobojují. Všichni budou mít k dispozici speciální zvýhodněné nabídky, slevy na letenky a pobyt.
Hodláte akci v příštích letech opakovat? STUŽ: V hledáčku mám i další země. Jednou z nich je Jihoafrická republika. Stejně jako v případě Dubaje se jedná o golfový ráj, navíc obchodní vztahy s touto zemí nejsou na úrovni, na jaké by mohly být. Velvyslanectví Jihoafrické republiky se přitom snaží o to, aby tam naše podnikatele a firmy přitáhlo.