NEHasič, který si nepřeje být jmenován Není. Ale vedení metra nám o tom zakázalo mluvit. Ventilace má nedostatky a v případě požáru by nefungovala, jak má, lidé by se mohli nadýchat kouře. Větrací systém totiž po povodních nefunguje na dálkové ovládání, ale každou ventilační šachtu musí ručně zapnout lidé.
NE
Hasič, který si nepřeje být jmenován
Není. Ale vedení metra nám o tom zakázalo mluvit. Ventilace má nedostatky a v případě požáru by nefungovala, jak má, lidé by se mohli nadýchat kouře. Větrací systém totiž po povodních nefunguje na dálkové ovládání, ale každou ventilační šachtu musí ručně zapnout lidé. Až od poloviny března bude systém zase reagovat na zmáčknutí tlačítka. Když hoří v podzemí, jde o vteřiny. Dým by se měl začít odsávat ihned, i když je pravda, že podle hasičských norem by se měly ventilátory zapnout do deseti minut od začátku požáru. Kromě toho použité materiály sice odpovídají normám, ale 30 let starým.
ANO
Milan Houfek ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy
Metro je skutečně bezpečné. Rychlost prováděných oprav neznamená snížení bezpečnosti, ale jedině to, že třeba v některých stanicích chybí obklady. Chtěl bych vidět toho, kdo by dal souhlas k provozu metra, přestože by věděl, že jsou v něm nedostatky. Ano, byla nefunkční jedna ventilační šachta, ale tato závada je už odstraněna. Teď existuje jediný problém, a tím je dálkové ovládání ventilace, to zatím nejsme schopni opravit. Obrátit ventilace tak, aby vzduch proudil ven, se musí ručně. Jsou vyčleněni konkrétní lidé, kteří to v souladu s bezpečnostními předpisy udělají do deseti nebo patnácti minut.