AnoKateřina Dostálová poslankyně (ODS)Mediální kampaň není v žádném případě vyvážená. Stejnou měrou a za alikvotní finanční částku by se na ní měla podílet i druhá názorová strana, nejen ta hovořící pro vstup.
Ano
Kateřina Dostálová poslankyně (ODS)
Mediální kampaň není v žádném případě vyvážená. Stejnou měrou a za alikvotní finanční částku by se na ní měla podílet i druhá názorová strana, nejen ta hovořící pro vstup. Když vidím kupříkladu kampaň vedenou v České televizi, kde pravidelně v krátkých šotech vystupují dva známí čeští herci, mám velmi intenzivní pocit, že kampaň uráží inteligenci českých lidí. Jsem překvapena, že něco na tak nízké úrovni je na obrazovce v souvislosti s Evropskou unií vůbec vysíláno. Nemyslím si však, že by nekvalitní televizní kampaň mohla lidi odradit od souhlasného hlasování - určitě se, bez ohledu na to, co vidí v televizi, budou řídit vlastním úsudkem a seriózními informacemi o EU. Nevylučuji však, že ve veřejném mínění (například kvůli zmíněným šotům) vzniknou pochybnosti o prospěšnosti veřejnoprávního média - České televize.
Ne
Libor Rouček poslanec (ČSSD)
Skutečně zásadní nedostatky zatím nenacházím, kampaň o vstupu do Evropské unie ale ještě není úplně za námi. Dostává se do závěrečné fáze, což je poznat na nejrůznějších šotech v televizi i v tištěných inzerátech. V yvrcholení kampaně zatím není dopracováno, což bylo ipředmětem kritiky sněmovního výboru pro evropskou integraci. Rozhodující budou samozřejmě až výsledky samotného referenda. Pokud budou dobré - to znamená, že se referenda zúčastní velká nadpoloviční většina oprávněných voličů - budeme moci říci, že kampaň měla smysl. Pokud však bude účast nízká, myslím, že veřejností (i mnou osobně) bude kampaň považována za neúčinnou. Je velmi jednoduché něco zkritizovat nebo pochválit, ale rozumnější je vyčkat a poté s chladnou hlavou hodnotit. Referendum proběhne za necelý měsíc, takže uvidíme.