Index spotřebitelské důvěry (Consumer Confidence Index - CCI), který vyjadřuje mínění lidí o stavu a perspektivách české ekonomiky, klesl v březnu na 34,9 bodu. Za první tři měsíce roku ubral 1,4 bodu a vypadá to tak, že brzy zaútočí na dosavadní rekordy pesimismu z ledna 1992 - hned na začátku sledování - a pak znovu v lednu loňského roku.
Jak dále vyplývá z údajů společnosti GfK Praha, která ve spolupráci s Českým statistickým úřadem, ministerstvem průmyslu a obchodu a Svazem obchodu provádí výzkum Spotřebitelský barometr, klesaly i čtyři z pěti dílčích inde xů, z nichž se souhrnný ukazatel skládá. Lidé hodnotí stále kritičtěji současnou i očekávanou hospodářskou situaci i stav rodinných financí. Vývoj pátého dílčího indexu potěší poklesem tržeb posmutnělé obchodníky. Mimořádně příznivá hladin a spotřebitelských cen už od loňského prosince žene nahoru index odhodlání k velkým nákupům, který v březnu dosáhl rekordní úrovně 49,6 bodu.