Právě v týdnu, kdy mladoboleslavská automobilka Škoda slaví 110. výročí od prvního představení motocyklu s vlastním motorem, spustila sériovou výrobu úplně nového typu motoru.
Autor: Martin Siebert
Benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru, který má díky přeplňování turbodmychadlem a přímému vstřikování výkon 77 kW, se bude montovat pod kapotu vozů Yeti, Volkswagen Polo a dalších typů automobilů koncernu Volkswagen.
V Mladé Boleslavi se motory vyrábějí už 110 let. Nejprve motocyklové pro stroje Laurin Klement, od roku 1905 také automobilové. Za tu dobu se jich zde vyrobilo již zhruba deset milionů kusů.
Nejdéle ve výrobě: tisícovka
Ve své historii Škoda vyráběla motory různých velikostí a různého určení. Například letecké motory vlastní konstrukce vznikaly již od roku 1910. I když drtivá většina vyrobených motorů byly čtyřválce, ve Škodovce uměli dělníci vyrobit i šestiválce a dokonce osmiválce. Tím byl motor Škoda 860 vyráběný v letech 1929-33. Měl objem 3880 cm3 a výkon 60 koní.
Více na Aktuálně.cz.