Prodej a získávání zákazníků stává se čím dále obtížnějším a vyžaduje si proto zvláštní pozornosti a péče prodavače. Úspěch podniku nezávisí pouze na jakosti a ceně výrobků, nýbrž i na schopnostech a na dobrém školení prodavačů.
**INSPIRACE Z I. REPUBLIKY
N avštívil jsem jednou velký módní obchod a žádal jsem kravatu vhodné barvy ke svému obleku. Prodavačka předložila mi k výběru dva kusy v ceně, kterou jsem jí napřed určil. Na moji žádost ukázala mi ještě další a když ani ta mému požadavku nevyhovovala, přinesla mi, zřejmě již mrzutá, ještě dvě. Při prodeji nejevila nejmenšího zájmu o to, aby mi usnadnila volbu. Poněvadž se toto chování opakovalo, vyhýbám se tomuto obchodu a nemohu jej nikomu doporučiti. Po čase zašel jsem do jiného takového obchodu. Prodavač se tázal ihned po barvě obleku, ke kterému hodlám vázanku nosit, a ukázal mi tolik vzorů, že jsem si snadno mohl vybrat. Z jeho poznámek k jednotlivým druhům jsem poznal, že je odborník a že mu mohu důvěřovat. Krásné zboží, nevtíravý a přece cílevědomý způsob nabídky se mi tolik líbily, že jsem si místo jedné vázanky koupil dvě. Zůstanu nejen stálým zákazníkem, ale budu příležitostně tento obchod i doporučovati svým známým. n
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín