Pro českou společnost Authentica Fulfillment byl minulý rok přelomový. Zakončila ho totiž s obratem ve výši 150 milionů korun. Kromě toho zdvojnásobila počet svých klientů na pětapadesát a vyexpedovala pro ně více než milion zásilek.
„Po zhruba dvou letech příprav na straně kapacit a softwaru jsme naplno šlápli do získání nových klientů a rozšiřování svých služeb. Výsledek v podobě 150 milionů korun v obratu ukazuje, že navzdory zvyšující se konkurenci je na trhu obrovský hlad po kvalitních a komplexních logistických službách, který stávající hráči nejsou schopni uspokojit,“ komentuje šéf společnosti a odborník na e-commerce Petr Litavec, který již nyní ví, že výrazně firma poroste i letos.
Ostatně, už nyní má nasmlouvané zakázky v podobě 500 tisíc zásilek, přičemž další jsou v jednání. „Začátkem loňského roku jsme chtěli získat co nejvíce nových klientů a využít veškerou dostupnou kapacitu. I přes velký konkurenční boj a vyšší náklady na akvizici zákazníka jsme se setkali s obrovským zájmem po našem komplexním řešení,“ uvádí Litavec.
Chyby eliminuje automatizace
Kapacity zakázek se dle Litavce letos zaplnily velice rychle. I proto se vedení plánuje zaměřit také na jejich další rozšíření a i proto si firma jako jeden z hlavních cílů pro letošek vytyčila přesun do většího skladu. Neméně důležitou roli bude pak v tomto roce hrát také automatizace, která má nejen zajistit efektivnější využití skladových prostorů, ale také předejít vyšší chybovosti ze strany skladových zaměstnanců.
„Aktuální poptávku jsme schopni kvalitně odbavovat zejména kvůli našemu neuvěřitelnému týmu ve skladu. Lidí na trhu ale není tolik, abychom mohli dál udržitelně růst vstříc velké poptávce. Proto je pro nás automatizace klíčová v dalším rozvoji. Zvládneme toho více se stejným počtem lidí, které čeká i příjemnější pracovní prostředí,“ říká manažer s tím, že koncem roku by se svým týmem chtěl být schopný bez problémů odbavit až 2,5 milionu zásilek za rok a stát se jedním ze dvou největších fulfillmentů v Česku.
Fulfillment je nejnovější divizí brněnské skupiny, která je globálním dodavatelem retailových služeb pro firmy jako Philips, Hugo Boss, Waterdrop, C&A nebo Tchibo. Pod její záštitou e-shopům zajišťuje komplexní outsourcing logistiky.
Jinými slovy více než 50 klientům poskytuje vše od uskladnění zboží, designu, výroby a kompletace balení až po vyřizování objednávek, čímž šetří jejich čas i finanční prostředky. Dosud se skupina zaměřovala výhradně na služby pro retail. Konkrétně třeba na výrobu vybavení určeného pro prodejny, jejich dekorací, obalů a tisk.