Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zvýšila ve druhém čtvrtletí provozní zisk před zdaněním (EBIT) o 15 procent na rekordních 1,87 miliardy eur (48,7 miliardy korun) díky téměř dvakrát vyšší ziskovosti své luxusní značky Maserati a lepším výsledkům v Evropě i Latinské Americe, napsal list Financial Times.
Počet prodaných vozů se však snížil o jedno procento na 1,2 milionu a hodnota prodejů stagnovala na 27,9 milionu eur. Společnost prodává vozy Jeep, Ram, Dodge, Alpha Romeo a Maserati. Její marže celkově vzrostly na rekordních 6,7 procenta za výrazného přispění severoamerického trhu, kde činily 8,4 procenta.
Zisky z prodeje automobilů Maserati vzrostly z 36 milionů na 152 milionů eur, zejména díky SUV Levante. V Číně se odbyt této značky více než zdvojnásobil.
Akcie FCA
Prodej osobních vozů v Severní Americe ve druhém čtvrtletí klesl o 14 procent a zisk o dvě procenta na 1,35 miliardy eur. Důvodem je jak oslabení na trhu, tak plánovaná změna modelů. V Evropě, na Blízkém východě a v Africe prodeje stouply o osm procent na 395 000 vozů, zejména díky novým modelům Fiat a Alpha Romeo. Zisk na těchto trzích stoupl o 40 procent na 200 milionů eur.
V Latinské Americe se prodeje zvýšily o 37 procent na dvě miliardy eur a zisk činil 60 milionů eur.
Dále čtěte: