Vítězné barvy zvolily Francie a Španělsko
Královská modrá na dresech francouzského národního týmu je barvou mysli a může vyvést protivníka z rovnováhy, protože naznačuje, že se bude hrát velmi promyšlená strategická hra. Barva myšlenek v kombinaci s agresivní a silnou červenou je výbornou kombinací symbolizující přítomnost mozku i svalů.
O tom, že vítěz šampionátu bude za úspěch vděčit mimo jiné i znalostem psychologie barev, je přesvědčena psycholožka Angela Wrightová, dlouholetý „guru“ společnosti OKI Printing Solutions v oblasti využití barev. Upozorňuje, že některé barvy významně ovlivňují energii hráčů, jejich reakce na soupeře i náladu publika.
Vítěznou kombinaci podle Wrightové zvolil i španělský výběr: červená je barva fyzické síly, která protivníkům nahání strach. V kombinaci s teplou žlutou navozuje dojem jistoty a sebevědomí španělského týmu. Zato oranžová nizozemského týmu sice potěší fanoušky, ale pro hráče příliš užitečná není – naznačuje totiž, že jejich hra nemá řádnou strategii.
Jaké jsou naděje dvaatřiceti účastníků šampionátu na základě barev jejich typických národních dresů?
Skupina A
Německo: Děsivé!
Kostarika: Fyzická síla, zjemněná čistotou.
Polsko: Ne tak silná – ale čistá.
Ekvádor: Optimistické, vyvážený poměr efektivity a fyzické síly.
Skupina B
Anglie: Bílá? No, to snad ne… červená s trochou námořnické modré je symbol síly a autority.
Paraguay: Veselé.
Trinidad a Tobago: Agresivní.
Švédsko: Vyvážené – optimismus a efektivita.
Skupina C
Argentina: Upřímnost a čistota (komu se to snaží namluvit?).
Pobřeží slonoviny: Veselé.
Srbsko a Černá Hora: Vysoce efektivní s kouskem fyzické síly.
Nizozemsko: Veselé.
Skupina D
Mexiko: Uklidňující – vyzrálé, ale ne nudné.
Írán: Zelená pravděpodobně symbolizuje (zdůrazňuje?) islám. Červená sílu.
Angola: „Dejte si pozor!“
Portugalsko: První třída, špička.
Skupina E
Itálie: Strategické myšlení a vyváženost.
Ghana: Pokrývá všechny možnosti.
USA: Stejné jako Anglie – nacionalistické?
Česká republika: Fyzická síla, zjemněná čistotou (stejné jako Kostarika).
Skupina F
Brazílie: Sebejisté a optimistické.
Chorvatsko: Silné (mírně agresivní).
Austrálie: Stejné jako u Brazílie, ale velkorysejší.
Japonsko: Vysoce efektivní – bez emocí.
Skupina G
Francie: Podobné jako u Srbska a Černé Hory - vysoce efektivní s kouskem fyzické síly.
Švýcarsko: Stejné jako Česko - fyzická síla, zjemněná čistotou.
Korea: Opět to samé - fyzická síla, zjemněná čistotou.
Togo: Stejné jako Brazílie - sebejisté a optimistické.
Skupina H
Španělsko: Vášeň a síla.
Ukrajina: Opět to samé - sebejisté a optimistické.
Tunisko: Stejné jako Polsko - ne tak silná, ale čistá.
Saúdská Arábie: Čistota, upřímnost a klid (zelená zřejmě opět za islám).
Pramen: OKI Printing Solutions