Menu Zavřít

DVĚ PIVA DO SKLA

12. 10. 2020
Autor: Euro.cz

Bernard i Budějovický Budvar mají nové půllitry. Od Ronyho Plesla Výčepní Pavel Lukács bere do ruky jeden ze zánovních „bucláků“ a ukazuje, co všechno musí s novým půllitrem vyzkoušet. Jak se do něj čepuje, jestli se dá dobře vymýt nebo jak se drží štamgastům.

A hlavně – jak se z něj pije.

Právě tady, v restauraci U Pivovaru v pražských Holešovicích, se v těchto dnech testují nové půllitry Budějovického Budvaru. Zaujmou hned na první pohled – jsou nízké a široké. „Obecně širší a nižší tvar sklenice k českému ležáku patří, dobře drží pěnu a dovoluje konzumentovi vychutnat si sladové tóny typického českého ležáku. Nebylo cílem záměrně vytvářet nízkou sklenici,“ popisuje Gabriela Kudrnáčová, brandmanažerka Budějovického Budvaru.

I když jsou zatím k dispozici jen půllitry, nové sklo bude rovněž o objemu 0,3 i 0,4 litru. Do všech hospod čepujících Budvar by se mělo dostat na začátku příštího roku. Podle Kudrnáčové je nové sklo součástí občerstveného komunikačního konceptu Budějovického Budvaru, jehož součástí jsou třeba i nové etikety na láhvích. „Jsme národní pivovar založený na mnohaleté tradici, ale fungující v moderní době,“ doplňuje Kudrnáčová.

Na historii odkazuje i nové sklo Rodinného pivovaru Bernard. Třetinka a půllitr známého humpoleckého podniku navazují na sto let starý ručně dělaný džbánek, jejž slovenský horolezec Zoltán Demján zdědil po svém dědovi Karolu Maierovi a věnoval jej pivovarníkovi Stanislavu Bernardovi. „Džbánek má krásný, čistý, soudkovitý tvar. Je to bytelný, ale elegantní půllitr, pořádný kus kvalitně zpracovaného skla,“ těší Bernarda.

I za tímhle výrobkem – stejně jako za novým sklem pro Budvar – stojí designér Rony Plesl. „Vznikl zcela originální a na trhu unikátní džbánek na pivo blížící se uměleckému artefaktu,“ hodnotí práci pro Bernarda.

Jak Plesl přibližuje v rozhovoru pro týdeník Euro (viz box), aktuálně pracuje na sklenicích pro další tři pivovary.

Dlouhodobě s ním kooperuje řada velkých českých značek, například už před osmi lety se Budějovický Budvar pochlubil s jeho „sněhuláky“, tedy sklenicemi ve tvaru siluety písmene B.

A i když Plesl tvrdí, že vlastní sklo není kdovíjak velkou investici, minipivovary v České republice se zatím takovému kroku brání a pouze si „brandují“ univerzálně dostupné sklenice.

WT100

O autorovi| ondřej stratilík, stratilik@mf.cz

  • Našli jste v článku chybu?