DP Liberec
PRAHA (hat) - Čipové karty pro městskou dopravu v Liberci dodá společnost Mikroelektronika. Ve výběrovém řízení, které zorganizoval Dopravní podnik města Liberce, zvítězila její nabídka v hodnotě přes 24 milionů korun. Hodnocena však byla jako jediná, nabídky dalších dvou firem, společnosti EM Test a Atron, byly vyřazeny.
Společnost Atron se rozhodla podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, protože její zařízení byla schválená německou obdobou drážního úřadu. „Jiné dopravní podniky nám vyšly vstříc a umožnily udělat atest až během zkušebního provozu,“ upřesnil Tomáš Hebelka z firmy Systek, která Atron zastupuje v ČR. „Konzultovali jsme to s drážním úřadem a máme za to, že vše bylo v pořádku,“ oponoval technický ředitel DP Liberec Martin Čulík Tiskový odbor Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na dotaz týdeníku EURO uvedl, že podnět v této věci obdržel a vyžádal si k této veřejné zakázce dokumentaci, kterou v současné době studuje. Společnost EM Test se rozhodla odvolání nepodávat „Neodvolali jsme se. Člověk má někdy pocit, že klepe na zamčené dveře,“ konstatoval Jaromír Šimánek, PR manažer EM Testu.
Výběrové řízení, které Mikroelektronika vyhrála, nebylo první v pořadí. Původně bylo vyhlášeno v lednu loňského roku a schválení drážním úřadem v něm nebylo předem požadováno. Pro provoz v kolejových vozidlech je sice nezbytné, například při nasazování čipových karet v městské dopravě v Plzni však schválení proběhlo až během pilotního provozu. Do tohoto tendru se přihlásilo šest firem, kromě již zmíněného trojlístku se jej zúčastnila i Logica CMG, PVT a CCS. I tenkrát bylo několik účastníků vyřazeno kvůli formálním nedostatkům v nabídce, došlo na odvolávání k zadavateli a posléze bylo celé řízení zrušeno.
Čipové karty pro městskou dopravu jsou v Liberci propojeny s projektem městské čipové karty, která by měla v budoucnosti fungovat například ve sportovních areálech. Pravděpodobně však nebude platit v autobusech ČSAD Liberec, který již používá řešení společnosti EM Test. „Čipové karty jsou u nás v provozu pět let, funguje clearing s ostatními dopravci v kraji. S DP Liberec jsme zatím k žádné dohodě nedospěli,“ uvedl vedoucí osobní dopravy ČSAD Liberec Jiří Řádek.