Cestování do zahraničí už nemusí komplikovat zdlouhavé vyhledávání jednotlivých spojů a konkrétních dopravních firem. Zjednodušení tohoto procesu slibuje platforma Omio, která na jednom místě sdružuje data více než tisícovky dopravců. Díky tomu umožňuje cestujícím snadno vyhledat, srovnat a následně i koupit jízdenky na vlak i autobus, a to hned v 37 zemích světa. Kromě toho mohou lidé pořídit také letenky a lístky na trajekt.
„V Omio razíme jasnou vizi – chceme zpřístupnit cestování po celém světě na pár kliknutí s jednou aplikací a jízdenkou. Je to ambiciózní cíl, ale postupně se mu přibližujeme,“ komentuje Tomáš Vocetka, jenž ve společnosti vede třicetičlenný tým pražských vývojářů. Ještě před tím měl ve firmě Microsoft na starost vývoj programu Skype pro Evropu.
„Před pár lety nám nikdo nechtěl věřit, když jsme řekli, že Omio bude centrálním bodem pro všechny informace o pozemní dopravě v Evropě. Dnes máme 37 zemí, přes 10 milionů možných tras a přes tisícovku dopravců, se kterými jsme vyjednali spolupráci,“ dodává s tím, že skrze platformu či aplikaci vyhledá spoje průměrně 30 milionů lidí za měsíc.
Ze dne na den téměř bez objednávky
„Když nám se začátkem pandemie během jediného dne klesly objednávky o 95 procent, rozhodli jsme se, že onu pauzu využijeme k dalšímu vývoji a zdokonalení celého produktu. Navázali jsme také B2B spolupráce s novými partnery. Naše vývojářské centrum v Praze pracovalo dál na produktu a vývoj se prakticky nezastavil,“ vysvětluje Vocetka.
Jeho tým pracuje například na integraci bookingových systémů jednotlivých dopravců. Díky nim mohou uživatelé vyhledávat, srovnávat a kupovat jízdenky a letenky od různých poskytovatelů.
Růst společnosti podporuje také velký a dlouhodobý zájem investorů. Zásluhou toho v červnu Omio uzavřelo další investiční kolo, které platformě přineslo 80 milionů dolarů (zhruba dvě miliardy korun) od investorů NEA, Temasek či Goldman Sachs. Pozitivní růst má podpořit též partnerství s Uberem. Ten má svým zákazníkům poskytnout doplňkovou službu návazné dopravy. Testovací fáze, v níž chce Uber dopřát klientům možnost vyhledávat vlakové a autobusové spoje, proběhne nejprve ve Velké Británii.
„Investoři nám byli ochotni poskytnout další peníze i v době současné ekonomické nejistoty, což značí, že je náš produkt odolný a že dlouhodobě dosahujeme dobrých výsledků. Růst, kterého jsme byli schopni znovu rychle dosáhnout, chceme podpořit i navazováním nových partnerství jako nyní s Uberem,“ říká Vocetka. Konečným cílem společnosti je podle něj nabídnout cestujícím kompletní službu, díky které si veškeré záležitosti týkající se cestování zařídí během několika minut.
S rostoucím počtem zákazníků, zemí i dopravců chce pražský Omio tým během roku nabrat dalších 20 lidí. Ty společnost láká například na opční plány pro zaměstnance (ESOP), tedy možnost získat opce na koupi podílů ve firmě.