Francouzský koncern PSA si nechává od roku 2007 na linkách japonské Mitsubishi vyrábět terénní auto, které prodává pod označením Peugeot 4007. Na konci loňského roku prošel vůz designovou úpravou a nabízí novou automatickou spojku.
Autor: Peugeot
Peugeot 4007 prošel na konci loňského roku faceliftem. Profit vyzkoušel v redakčním testu variantu poháněnou naftovým turbodieselem o objemu 2,2 litru. Vůz byl vybaven posledním hitem modelu – takzvanou dvouspojkovou převodovkou DCS. Ale popořádku. Celkově se nový 4007 s cenou začínající na 679 900 korunách s DPH od starého příliš neliší. Na přídi se objevil „jet fighter grill“, tedy čelní mřížka, která připomíná nasávací otvory proudové stíhačky. Karoserie narostla do délky o 2,5 centimetru. V interiéru už nejsou dříve hojně kritizované tvrdé plasty, ale takzvaná „exkluzivní syntetická kůže“, jinými slovy koženka. Náš vůz měl skutečně elegantní dvoubarevné provedení v kombinaci šedé a černé koženky. Zajímavější je také nová přístrojová deska, kterou zdobí kontrastní barevný LCD displej. Celkově na nás udělala kabina mnohem lepší dojem než u poněkud lacině vypadající předchozí verze.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Peugeot 4007 2,2 HDI typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 198 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,1 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 441-502/1,686 litrů cena s DPH - 838 969 Kč |
Vůz také hodně pokročil v jízdních vlastnostech. K dispozici jsme měli šestistupňovou dvouspojkovou převodovku se sportovním řazením s označením DSC. K čemu je „dvouspojka“ dobrá? Systém dvou spojkových kotoučů má konstrukční výhodu v tom, že dovoluje odděleně spínat a rozepínat liché a sudé stupně. Jízda by tak měla být plynulejší, nástupy razantnější. Jízda s testovaným vozidlem nás sice o bleskurychlé převodovce nepřesvědčila, řazení mělo prodlevy, ale jinak skutečně poskytuje plynulejší pohyb než klasický automat.
Ocenili jsme také posun ve výbavě vozu. Vpředu se objevily bixenonové světlomety s adaptivním systémem předního osvětlení, k mání je nyní také asistent rozjezdu do kopce, systém signálu nouzového zastavení a elektronický řídicí systém automobilu.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Druhá verze Peugeotu 4007 nabízí podnikatelům hodně prostoru pro posádku i náklad, může mít i sedm míst. Oproti první generaci se zlepšil komfort i výbava. Způsobilost vozu v terénu zůstala díky velkým nájezdovým úhlům a pohonu 4×4 dobrá. Auto přitom utáhne až dvoutunový bržděný přívěs. |