Menu Zavřít

E-BYZNYS VELKÝCH FIREM

8. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Výzkum

Popularita dotcom firem sice již patří minulosti, ale výhody e–byznysu objevily tradiční „kamenné firmy. E–byznys posouvá hranice mezi firmami a jejich zákazníky, partnery a konkurenty a mění zažité průmyslové řetězce, místa, kde vzniká přidaná hodnota. The Economist Intelligence Unit a KMPG provedly společně globální výzkum (v Severní Americe, Evropě a Asii) v sedmi průmyslových odvětvích (automobilový průmysl, chemický průmysl, telekomunikace, spotřební zboží, elektrotechnický průmysl, finanční služby a farmaceutický průmysl – podle těchto oborů je členěna i tato studie). Jeho výsledky odpovídají na otázku, jaké změny e–byznys přináší a jak na ně významné firmy reagují. V kvantitativní části výzkumu odpovídalo 331 manažerů a v kvalitativní poté výzkumníci vedli rozhovory se 42 senior manažery vybraných společností (například BMW, Ford, Renault, Volkswagen, Celanese, Eastman Chemical Company, British Telecommunication, Deutsche Telekom, Ericsson, Hitachi, NCR, Credit Suisse, ING Group, Aventis, Pfizer). Výzkum ve svých závěrech tvrdí, že e–byznys na rozdíl od původních očekávání nezruší zprostředkovatele mezi producentem a koncovým klientem, pouze změní jejich roli. Dále že on–line B2B exchange servery (virtuální mezipodniková tržiště) získávají stále větší význam a že společnosti si na e–byznysu vysoce hodnotí fakt, že jim přináší nové skupiny zákazníků. Při porovnání jednotlivých odvětví vychází, že na e–byznys jsou nejlépe připraveny společnosti podnikající v elektrotechnickém průmyslu a ve finančnictví, na druhém konci potom zůstávají automobilový a chemický průmysl. Společnosti ve všech sektorech předpokládají, že v následujících 18 měsících jejich tržby z online prodejů narostou několikanásobně. Zatímco dnes představují online tržby jen dvě až 20 procent celku, v příštím roce to má být třináct až 35 procent. The e–business value chain: Winning strategies in seven global industries. Výzkumná zpráva připravená společnostmi The Economist Intelligence Unit a KMPG. USA, New York, 2000. 83 stran. Cena studie: 495 USD (možno objednat přes pražskou kancelář KPMG).

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).