Menu Zavřít

Český start-up se skútry od blinkee.city láká uživatele na vyšší rychlost. Kurýři si mohou sami vyměnit baterii

1. 3. 2021
Autor: E-Sharing
  • Česká společnost E-sharing, provozující v Praze sdílené elektroskútry od polské firmy blinkee.city, se chystá v nové sezóně nabídnout několik novinek

  • Více než polovina flotily výrazně zrychlila. Při jízdě si nově budete moci nabít mobil nebo použít dezinfekci

  • Firma má také speciální nabídku pro lidi, kteří by chtěli jezdit jako kurýři, ale nevlastní vhodný dopravní prostředek


Bílé elektroskútry značky blinkee.city jsou v pražském provozu teprve necelý rok. S příchodem nové sezóny se společnost E-sharing, jež v tuzemsku tyto elektroskútry provozuje, rozhodla několik věcí změnit. I v souvislosti se současnou koronavirovou pandemií, která si vyžádala změny téměř ve všech odvětvích.

Český start-up E-sharing, který vlastní franšízu blinkee.city v Česku, provozuje v Praze 150 elektroskútrů. Nově se společnost rozhodla své skútry zrychlit. Více než polovinu z nich vybavila novými regulátory. „Kvůli kopcovité Praze jsme bohužel zjistili, že skútry u nás do kopce jely maximálně 35 km/h. Motor máme silný dostatečně, 3,1 kW, nicméně regulátory jsme měli slabší. Nyní tedy naše skútry mohou jet bez problému do kopce až 50 km/h,“ vysvětlil pro Euro.cz ředitel firmy Jan Kanta (na titulním snímku zcela vlevo). Druhá polovina flotily bude podle něj zrychlena postupně v průběhu sezóny.

Rychlejší skútry zákazníci poznají tak, že v názvu jednotlivých skútrů v aplikaci blinkee.city uvidí obrázek blesku. Vedle toho se společnost rozhodla nainstalovat ke každému skútru nabíjecí držák na mobil, který je připevněný na řídítkách a má v sobě USB zástrčku pro nabití mobilu. V případě, že se uživatel potřebuje přemístit s pomocí navigace, bude mít možnost si za jízdy svůj telefon dobít a zároveň mít navigaci stále před sebou.

Na obavy z nehygienických podmínek při užívání sdílených vozidel reaguje E-sharing doplněním výbavy o dezinfekci. V každém skútru je v kufru nádoba s dezinfekcí, kterou lze použít na ruce, řídítka, ale třeba také interiér helmy. „Uvědomujeme si, že nejen v této době je i při jízdě na skútru hygiena důležitá,“ říká Kanta.

https://autobible.euro.cz/mlady-designer-skody-navrhl-reinkarnaci-ikonicke-dvanactsettrojky-neni-to-retro-rika/

Majitelé své skútry neschovali ani na zimu. Vzhledem k současné pandemii, kdy je potřeba výrazně vyšší počet kurýrů, rozhodli se majitelé vytvořit speciální nabídku právě pro ně. Ti, kteří by práci kurýra zastali rádi, ale nemají vlastní dopravní prostředek, si mohou jednoduše půjčovat tato vozidla a zároveň si mohou v případě potřeby během dne sami vyměnit baterii na vyznačených místech v mapě. „Kurýr s námi jezdí od 200 korun na den, záleží na počtu dní, které si předplatí v aplikaci. Zřídili jsme také dvě výměnné stanice, kde je možné odevzdat vybitou a vyzvednout nabitou baterii. Kurýr tak může jezdit bez zdržování celý den,“ vysvětluje Kanta.

FIN25

Franšíza blinkee.city pochází z Polska a aktuálně funguje v devíti státech. V Evropě má už více než milion uživatelů. Sdíleným skútrům na elektrický pohon se minulý rok obecně dařilo, a to navzdory pandemii. Dle průzkumu Global Moped Sharing Market je v roce 2019 po celém světě využívalo 4,8 milionů jezdců, loni už to bylo 8,7 milionů uživatelů.

  • Našli jste v článku chybu?