Největší český e-shop s módou Zoot.cz upsal dluhopisy v objemu 150 milionů korun během jednoho měsíce. Poptávka investorů byla podle společnosti vyšší než nabídka. Emisi dluhopisů se čtyřletou splatností a roční úrokovou sazbou 6,5 procenta zaranžovala společnost BH Securities.
„Díky dnešní příznivé situaci na kapitálových trzích a obecně růstu ekonomiky jsme se přesvědčili o tom, že pro digitální firmy jako Zoot jsou možné i jiné varianty financování než navýšením vlastního kapitálu,“ uvedl dnes finanční ředitel Petr Ladžov. Již dříve přitom řekl, že firma nemá informace, že by jakýkoli další velký hráč mezi českými online obchody uskutečnil veřejnou emisi dluhopisů.
Firma letos v červenci oznámila, že vydá podřízené dluhopisy v celkovém objemu 150 milionů korun, které budou po jejich vydání kótované na Burze cenných papírů Praha.
Již loni prodal Zoot během dvou týdnů omezenému počtu zájemců podřízené dluhopisy v hodnotě 80 milionů korun formou privátní, tedy neveřejné nabídky. Letos téměř dvojnásobná částka měla již formu veřejné nabídky.
„Úspěšná pilotní emise z konce minulého roku naznačila, že o dluhopisy bude zájem i v rámci širší veřejnosti, což se potvrdilo. Celá emise v hodnotě 150 miliónů korun byla investory upsána velmi rychle, během pouhých čtyř týdnů. Je zajímavé, že zájem byl násobně vyšší než nabídka,“ dodal Ladžov.
Velká čtyřka. Mezi evropské „rakety“ patří i firmy z Česka
Letošní veřejnou nabídku využili fyzické osoby i institucionální investoři, kteří se na celkovém objemu emise podíleli zhruba jednou třetinou.
Zoot loni zvýšil tržby o 72 procent na 786 milionů korun. Společnost snížila ztrátu na 33 milionů korun z předloňských 125 milionů korun. Vedle Česka působí Zoot na Slovensku a od listopadu 2015 také v Rumunsku.
Na pražské Burze cenných papírů se v korporátní sekci obchodují dluhopisy zhruba 50 firem, mezi nimi například společnosti Aquapalace, Česká zbrojovka, Kofola či Leo Express.
Dále čtěte: