Asociace pro elektronickou komerci sdružující více než 500 tuzemských e-shopů varuje před chováním České pošty. V posledních měsících prý roste počet stížností na to, že objednané zboží odeslané službou Balík do ruky zákazníkům vůbec nepřišlo domů. Ve schránce našli jen lístek s tím, aby si balíček vyzvedli na místní poště. Lidé pak mohou vinu klást i samotnému obchodu.
APEK zjistil, že 17 % letošních zásilek, které měly být doručeny adresátovi domů, skončily na pobočce pošty. Zákazníci měli starosti navíc, e-shopy zase za doručení zaplatily více, než musely. Česká pošta totiž má i službu nazvanou Balík na poštu, která je levnější a která se volí u přibližně 30 % objednávek. Žádné právní kroky ale APEK zatím podnikat nebude. Pouze žádá vedení pošty, aby problém urychleně vyřešilo.
Stalo se vám, že by pošta nedoručila Balík do ruky?
„Dříve jsme se setkávali s liknavostí jednotlivých doručovatelů, kteří nechávali adresátům výzvy i v případě, kdy tito byli doma. V současné době vše spíše působí jako systémová záležitost. Se situací, kdy mi byl balík uložen na pobočce České pošty bez snahy jej doručit, mám dokonce nedávnou osobní zkušenost. Na přepážce jsem byl informován, že pobočka dostala přímo pokyn, které zásilky se ani nemá snažit doručovat, a to údajně z kapacitních důvodů,“ říká ředitel APEKu Jan Vetyška.
Celý text čtěte na webu Cnews.cz